سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد:

تولد ۱۱ نوزاد در مناطق گرفتار برف و بوران/ انتقال ۹۰ مصدوم حوادث جوی به بیمارستان‌ها

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: عوامل اورژانس ۱۲۸ مادر باردار گرفتار در مناطق برفی کشور را شناسایی کردند و ۱۱ مورد تولد نوزاد داشتیم.

تولد ۱۱ نوزاد در مناطق گرفتار برف و بوران/ انتقال ۹۰ مصدوم حوادث جوی به بیمارستان‌ها

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان اظهار کرد: پس از ورود سامانه بارشی قوی و ریزش برف و بهمن تعداد ۳ هزار و ۸۸۶ تماس با اورژانس گرفته شده که یک هزار و ۲۷ ماموریت به وسیله عوامل فوریت های پزشکی اورژانس انجام شده است، همچنین ۱۵۰ تماس با اورژانس از سوی افراد گرفتار در برف بوده است.

او ادامه داد: عوامل اورژانس ۱۲۸ مادر باردار را شناسایی و آنها را به مناطق امن منتقل کرده‌اند که ۱۱ مورد منجر به زایمان شده است .

خالدی تاکید کرد: با توجه به بهبود وضعیت آب و هوا بالگرد‌های اورژانس بر فراز منطقه به پرواز درآمده و دو ماموریت تا به این لحظه انجام داده اند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر راه‌های دسترسی به روستای دشت رود بسته است و انتقال مصدومان و بیماران از طریق پرواز‌های هوایی انجام می‌شود؛ دو مصدوم از این روستا منتقل شده اند، یک بیمار قلبی هم به بیمارستان پورسینا رشت منتقل شده است.

۲۵ تیم عملیات اورژانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته است

اوتاکید کرد: ۲۵ تیم عملیات اورژانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته و ۵۰ دستگاه آمبولانس به دستور رئیس سازمان اورژانس کشور آماده اضافه شدن به ناوگان اوژانس گیلان جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم و مصدومان است.

او ادامه داد : سه پایگاه اورژانس در لنگرود و دو پایگاه در املش ارتباط با استان مشکل داشته، اما خدمات خوبی به روستا‌های اطراف ارائه می‌دهند.

خالدی تاکید کرد: تا به این لحظه 90 نفر به دلیل نیاز به خدمات تخصصی به وسیله آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی دیگر منتقل شده اند؛ به طور کلی ارائه خدمات در حوزه سلامت به خوبی در حال انجام بوده و خوشبختانه اکثر مسیرها بازگشایی شده است و اورژانس استان‌های همجوار آمادگی خود را برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم استان گیلان اعلام کرده‌اند و خوشبختانه شرایط استان گیلان رو به بهبودی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها