کشتی جنگی آمریکایی وارد خلیج فارس شد

منابع خبری از عبور یک فروند کشتی آبی خاکی نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز و استقرار آن در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس خبر دادند.

کشتی جنگی آمریکایی وارد خلیج فارس شد

منابع خبری روز چهارشنبه از عزیمت شماری دیگری از نیروهای آمریکا به خلیج فارس خبر دادند.

به نوشته وبگاه «استرایپس»، کشتی آبی خاکی «یو اس اس باتان» روز چهارشنبه با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شد. ناخدا «لانس لشر» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در این کشتی جنگی در این زمینه گفت: «عبور ما از این تنگه مهم و تداوم حضور در منطقه نقش حیاتی ادامه آزادی تردد دریایی که برای ثبات و امنیت منطقه مهم است را نشان می‌دهد.»

در بیانیه ارتش آمریکا آمده است که در این ماموریت کشتی آبی خاکی باتان و ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی آن‌را کشتی‌های «یواس‌اس نیویورک» و «یواس‌اس اوک هیل» همراهی می‌کنند.

این دومین کشتی جنگی بزرگ آمریکایی بعد از ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» است که وارد خلیج فارس شده است. هواپیمابر آبراهام لینکلن نوامبر گذشته (آبان) بعد از ۱۰ ماه حضور در منطقه عازم پایگاه خود در آمریکا شد.

ناخدا «گرگ للاند» از دیگر فرماندهان نیروی دریایی آمریکا نیز درباره عزیمت این کشتی گفت که این اقدام تداوم تعهد ما به شرکای آمریکا در خلیج فارس و نقاط دیگر منطقه است.

فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه) هفته گذشته حین دیدار از یک ناوهواپیمابر آمریکا در دریای عرب، به پابرجا بودن امکان اقدام‌های تلافی‌جویانه ایران پس از حمله موشکی به پایگاه «عین الاسد» اشاره کرد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • علی
    0

    اقای ترامپ و کلا ً دولت مردان امریکا ، داستان موش و گربه راه انداختند برای فریب مردم دنیا ولی اگر هزار تا از این اسباب بازی ها هم بیارند ملت ایران فریب این امریکایی های خبیث و نحس را نخواهند خورد و دست از پا خطا کنند انتقام خون تک تک شهدا را از انها خواهیم گرفت مرگ بر امریکا

  • mmp
    0

    کاش یه بهانه دست ایران بدهند تا مثل عین الاسد عین الجسد و افقی برگردند آمریکا

  • منم
    0

    بگو ایران بمب بارونش کنہ

  • ملوان
    0

    با این کشتی می خواد ایران رو بگیره؟50 تا قایق تندرو با موشکی دریا به دریا می فرستیم براش تا همه پرسنلش دچا ضربه ملایم مغزی بشن :)

  • بوی جنک
    0

    نیروی دریائ ژاپنی ها از یک طرف ، کره جنوبی ها از یک‌طرف به منطقه بی سر و صدا نزدیک شدند. هر دوی آینها با فشار آمریکا به منطقه نزدیک شدند ، عربستان سعودی و امریکایها از طرف دیگر و مثل اینکه فرانسویها و انگلیسها و کشورهای مرتجع هم از طرف دیگر دارند نقشه شومی در آینده می کشند..!! ارتش و سپاه ایران زمین آماده باشند تا هر حرکتی را در نطفه خفه کنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا با ماست

  • علی طهماسبی
    0

    اومد که اومد ، حالا که چی؟ آبراهام لینکلن هم اومد ، با بوق و کرنا هم اومد ، آلان کجاست؟ چند فروند بی ۵۲ هم آمدند ، آلان کجان؟ اینم میره ور دست همون ها والبته اگر دست از پا خطا کند می‌رود ور دل گلوبال هاوک.

  • عرفان کنعانی
    0

    تنگه هرمز رو ببندید و خلاص

    نظرات شما -
    • اراد
      0

      اتفاقا پیشنهاد خوبیه . تو جنگ هم همچین غلطی کردن فقط یک روز که در طول همون روز کل ناوگان‌های ایران در خلیج فارس توسط آمریکا نابود شد بعد هم تنگه باز شد

    • عرفان
      0

      الان فرق می‌کند هیچ غلطی نمی تواند بکند

  • هاکان
    0

    معمولا ترسوها سعی میکنن برای دعوا رفیق جمع کنن،بخصوص اگه طرفشون یه شیر باشه. ولی با یه تشر کوچیک رفیقاش متواری میشن و میمونیم ما و امریکاییا و خلیج فارس،معمولا بازی توی زمین حریف سخت تره.

  • اسماعیل نوغانچی صالح
    0

    گذشت انموقع که حتی گلوله تفنگ کم بود حالا آنها فقط یک نشانه برای هدف ماست آنهاییکه از چهار قایق تندرو آسیب پذیرند بگذار از گاو شیرده خود بیشتر بدوشند

  • هادی
    0

    ما ملت شهادتیم.از اینا نمیترسیم.در ضمن تو متنتون طبق قانون کشور باید بنوشتی نیروهای تروریستی امریکا

    نظرات شما -
    • شهرام
      0

      ملت شهادتیم منهای آقازاده ها و آخوندها . جنگ بشه هرگز نمیرم . مگه اینکه قبل از من همه ژن های پلشت مسئولین در جنگ به درک واصل شده باشند

  • علی برزگر
    0

    من که علت راندیدم ولی امدن اونـبا وجود پایگاههایی که داره طبیعیه تردد داشته باشه ولی جرات اقدام نداره دوران بزن دررو به سر امده اتفاقا اینا نزدیک ما باشن یعنی شرایط ارامه جرات کردن بیان نزدیکـ با امدن یه مگس چززی عوض نمیشه شیطان بزرگ ابهتش ریخته وغلطی نمیتونه بکنه ملت ما بیدار واماده است

  • علی
    0

    ما همه به وطنمان عشق میورزیم در هر شرایط و با هر فکری ایرانی هستیم با حمایت از ارتش و سپاه در بیعت با ولایت اماده ایم

  • ایرانی
    0

    آقازاده ها و ژن خوب ها، دیگه هر چی خوردید و بردید بسه دیگه... برگردید بیاید در مقابل این تروریست‌ها سینه سپر کنید، ما که هستیم و پشت رهبرمون رو هم خالی نمی‌کنیم، اگه ایرانی هستید بیاید از خاک و هموطن هایتان دفاع کنید.

  • مجتبی
    0

    تلمبه سنگ بزرگ نشان نزدن است پس گورت راگم کن سربان بیچاره را به کشتن نده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها