در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر کار خود را در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو آغاز می‌کند و برگزاری این جشنواره تا روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از ۲۴ تا ۲۹ بهمن در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از آثار و غرفه‌های برپاشده در این رویداد بازدید کنند.

این دوره از جشنواره با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه "فر گلستان" برگزار می‌شود.

داوری بیش از ۷۰۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

از زمان اعلام فراخوان این دوره، بالغ برهفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسیده و داوری آثار در بخش‌های مختلف از روزهای گذشته آغاز شده است. البته این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف وحجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات از جمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل از جمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.

برافراشته شدن پرچم کشورهای خارجی در نهمین جشنواره مد و لباس فجر

بالغ‌ بر ۲۰ کشور خارجی از زمان اعلام فراخوان نهمین جشنواره مد و لباس فجر برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند که درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش درخواهد آمد.

این بخش با رویکرد پژوهش‌محور به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان برپا می‌شود و معرفی دستاوردها و آثار طراحان و تولیدکنندگان لباس ملل دیگر به طراحان و تولیدکنندگان لباس کشورمان، آشنا ساختن فعالان حوزه مد و لباس کشور با روندهای جاری در دنیای مد و لباس، انتقال دانش و تجربه در حوزه‌های طراحی لباس، طراحی پارچه، تولید پوشاک و استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه مد و لباس به داخل کشور، آماده‌سازی طراحان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس کشور برای حضور در عرصه‌های تخصصی و بازارهای بین‌المللی حوزه مد و لباس و ایجاد امکان ارتباط مستقیم میان فعالان حوزه مد و لباس کشور با فعالان این حوزه در دیگر جوامع و ملل ازجمله اهداف این بخش خواهد بود.

نشست‌ها و کارگاه‌های بخش دوخت‌های سنتی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

جدول نشست‌ها و کارگاه‌های بخش دوختهای سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از سوی دبیرخانه این بخش منتشر شده است که پته‌دوزی، نم نم دوستی قزوین، تکه‌دوزی، رشتی‌دوزی، کردی‌دوزی، چرم‌دوزی، چهل‌تکه، خامه‌دوزی و سیاه‌دوزی سیستان، ممقان‌دوزی، سرمه‌دوزی، کمه‌دوزی و خوس، ترکمن‌دوزی، چشمه‌دوزی، تکه‌دوزی اصفهان و دوخت‌های بلوچ از جمله سرفصل‌های نشست‌ها و کارگاه‌های بخش دوخت‌های سنتی این دوره از جشنواره است.

جدول نشست‌ها و کارگاه‌های بخش دوخت‌های سنتی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با ذکر جزئیات به شرح زیر است:

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

نشست‌ها و کارگاه‌های بخش علمی دانشگاهی جشنواره مد و لباس فجر

در این جشنواره نشست‌ها و کارگاه‌های بخش علمی دانشگاهی برگزار خواهد شد که تزئینات مدرن لباس، نقش ارتباطات سیستم‌های رسانه‌ای در صنعت مد لباس، خلاقیت و ایده در کیف و کفش، تزیینات روی روسری، الگوسازی و سایزبندی با محوریت اندام ایرانی، گلدوزی سنتی گلستان و خراسان، کلیات طراحی تا دوخت چادر، نحوه تنظیم و عقد قراردادهای تجاری در حوزه پوشاک، از الگو تا مدل‌سازی لباس در دنیای نرم‌افزار سه‌بعدی، آداب و پوشش لباس مردانه در تشریفات، انواع متدهای الگوسازی و کاربردی در تولید اصول و قواعد طراحی لباس برای صحنه، مهارت ثبت برند، مشاوره کسب‌وکار برای درآمدزایی و برندسازی، نقش روابط عمومی در بالا بردن میزان فروش و تصویرسازی جواهرات ازجمله سرفصل‌های نشست‌ها و کارگاه‌های بخش علمی دانشگاهی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر است.

جدول این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی با ذکر جزئیات در ادامه منتشر می‌شود:

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

نمایش محصولات ۲۷ برند ایرانی در بخش ویترین ملی جشنواره مد و لباس فجر

داریوش رضایی -دبیر بخش ویترین ملی- از افزایش ظرفیت این بخش نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته نزدیک به ۲۲ ویترین در اختیار طراحان قرار گرفت اما امسال با توجه به استقبال انجام شده و اینکه تاکنون نزدیک به ۳۵ طراح و برند ملی ثبت نام داشته‌اند، اندکی فضا را گسترده‌تر کرده‌ایم و تعداد غرفه‌ها به ۲۷ غرفه افزایش پیدا می‌کند. همانند دوره قبل، امسال نیز فضایی در اختیار طراحان قرار می‌گیرد تا بتوانند علاوه بر نمایش نمونه کارهای تازه، برند خود و کلیه اطلاعات مرتبط با خدمات دهی را اطلاع رسانی کنند.

فضای این دوره دو در دو متر است و برای معرفی هر برند یک لوح ساخت ایران نیز بر روی غرفه‌ها قرار می‌گیرد که شامل اطلاعات مختلفی نظیر نحوه تماس در فضاهای مجازی و شمار تلفن‌های مجموعه خواهد بود.

بنا به گفته دبیر بخش ویترین ملی، با توجه به محدودیت‌هایی که در بخش فضا داریم، امسال ۲۷ برند طراحی انتخاب خواهند شد که در این بین هفت ویترین به بخش عفاف و حجاب تعلق دارد.

ر اساس گزارش ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، رضایی، بازخورد این بخش را برای جامعه طراحان مد و لباس گسترده خواند و گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۵ کلیه برندهای خارجی از جشنواره مد و لباس حذف شدند و صرفا بر روی برندهای ایرانی تاکید داشتیم، بازخورد بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم تا جایی که در دوره گذشته برخی از برندها توانستند از طریق این ویترین تعاملات خود را در سطح شهرستان‌های گسترش دهند و سفارشات متعددی را جذب کنند البته حتی مواردی نیز از ثبت قرارداد این برندها با کشورهای خارجی نظیر استرالیا را نیز در این بخش شاهد بودیم.

نشست‌های تخصصی بخش‌های مؤسسات، صنعت و زیورآلات در نهمین جشنواره مد و لباس فجر

خلاقیت در طراحی مجموعه‌سازی، اهمیت بهره‌گیری از تکنولوژی دوخت صنعتی در تولید، من اشیا را آنگونه که می‌اندیشم خلق می‌کنم، الگوسازی و سایزبندی با نرم‌افزار، آموزش گل سینه‌های مرصع‌دوزی، چاپ دیجیتال، گلستان، اقوام و فرهنگ عامه، الگوسازی با نرم افزار و سایزبندی تجاری، پترن استار، پترن مجیک و یقه‌های مرکب، اساس الگو بر طبق آناتومی بدن طبق موازین ایرانی اسلامی، چرم دوزی، آموزش دوخت کامل کت زنانه و مانتو، کاربرد کلایو در طراحی زیورآلات، چاپ لباس، پنج گام بنیادین در موفقیت کسب و کار لباس و اصول تبلیغات و رسانه در صنعت مد و لباس از جمله سرفصل‌های این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی هستند.

همچین مجموعه‌سازی بر مبنای اصول و فرهنگ ایرانی اسلامی، طراحی لباس و شخصیت‌سازی مانکن و فیگور در طراحی، چگونه استخدام شویم، فضای مجازی و دنیای مد، مهارت ثبت‌برند، الگوسازی یقه انگلیسی بر اساس متد مولاژ از روی مانکن، مهندسی فروش در حوزه پوشاک، انواع فضاهای کارآفرینی در دنیای مد، روش‌های حجم سازی مولاژ، کارگاه آموزشی چگونه طراح پارچه شویم، طراحی الگو و الگوسازی با نرم افزار ایران جک، بدنسازی مدل لباس در بستر شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با قابلیت‌های تخصصی نرم افزار ایران جک، طراحی لباس با الهام از بناهای تاریخی و سنتی، آموزش شلوار زنانه، بافندگی و طراحی و مقاوم سازی پوشاک از دیگر نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی بخش مؤسسات، صنعت و زیورآلات نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر خواهد بود.

غرفه مؤسساتی همچون طراحان مد، ایران جک، انجمن زیورآلات، انجمن طراحی لباس نیکو نگاران پوش، مؤسسه رخت تن، رایان سایان راینا، بخش سوزن‌دوزی استان گلستان، مؤسسه کوک طلایی، مؤسسه سادات مد، آکادمی طراحی و دوخت پورموسی، آکادمی مد و لباس ژینو، موسسه مد و هنر مهرازی، مؤسسه هنر هنری مهراز، خانه مد آریایی، مؤسسه روحی، مؤسسه خوش‌پوشان رادین، ایران جک، خانه طراحی مازیار و اصفهان بافت از جمله مؤسسات حاضر در این بخش برپا می‌شود.

جدول نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نهمین جشنواره مد و لباس فجر در بخش‌های مؤسسات، صنعت و زیورآلات را در ادامه ببیند:

در نهمین جشنواره مد و لباس فجر چه خبر است؟

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها