حراست دانشگاه تهران:

 در بازداشت بهاره هدایت دخالت نداشتیم

بهاره هدایت ظهر روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه به حراست دانشگاه تهران احضار شد و همان روز بازداشت شد. رییس حراست دانشگاه تهران می‎گوید بازداشت او ربطی به دانشگاه نداشته، در خیابان بازداشت شده و البته ما پیگیر وضعیتش هستیم.

 در بازداشت بهاره هدایت دخالت نداشتیم

اسماعیل سلیمانی رییس حراست دانشگاه تهران با بیان اینکه ما با جایی همکاری نکردیم و خانم هدایت از ساختمان خارج شده و گویا بازداشت می‎شوند، گفت: از قبل هم به ایشان به صورت تلفنی ابلاغ شده که باید به مراجع قضایی مراجعه کنند اما نرفتند.

سلیمانی می‎گوید: «پلیس گفت به حراست دعوت شود تا دستور قضایی را ابلاغ کنیم، ایشان به حراست آمد. معمولا مراجع قضایی ابلاغیه را به حراست یا کارگزینی می‌دهند و از طریق پست به خود فرد فرستاده می‎شود.

وقتی ابلاغیه قضایی به ما می‎رسد، ملزم هستیم این را به خود فرد ابلاغ کنیم، براساس ابلاغیه قضایی که داشتند، ایشان در ابتدا به صورت تلفنی دعوت می‎شوند. خود ایشان هم عنوان کرده‌ که من را خواسته‌اند و چهارشنبه یعنی امروز قرار بود که برود البته نمی‎دانم ممکن است اگر بازداشت نمی‌شد، مراجعه نمی‎کرد.

بازداشت در خیابان انجام شده و ربطی به دانشگاه ندارد، موارد این چنینی یکی دو تا نیست. وقتی کسی به جرمی متهم است، باید خودش پاسخگو باشد. دانشگاه برای اقدام قضایی نمی‌تواند کاری کند، البته ما برای ورود اینها و بازداشت در داخل دانشگاه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم و این اتفاق هم رخ نداده اما طبیعتا برخی به دنبال بهره برداری سیاسی و متهم کردن دانشگاه و کسانی دیگر هستند».

او درباره‌ی اینکه آیا پیگیر وضعیت بهاره هدایت هستند، گفت: «از طریق مراجع قضایی و پلیس پیگیر ایشان هستیم و حتی نسبت به این اقدام ما هم معترض هستیم. نباید در محدوده‎ی دانشگاه اینکار را انجام دهند، به هر حال خودشان آدرس و منزل دارند. وقتی به مراجع قضایی مراجعه نمی‎کنند، باید به آدرس محل سکونتش مراجعه کنند و نه اینکه به دانشگاه بیایند که به هر حال بر روی دانشگاه حساسیت وجود دارد. به هر حال ما هم پیگیر هستیم و امروز هم با مرجع قضایی صحبت کردیم. طبیعتا اکنون در مرحله‎ی بازپرسی است. پیگیر هستیم تا وضعیت او زودتر مشخص شود و باید تماس بگیرم ببینم باید اقدام بعدی ما چه باشد.»

بهاره هدایت در دهه هشتاد عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) بود و در جریان بازداشت‌های پس از اعتراضات سال ۱۳۸۸ دستگیر شد و با حکم دادگاه انقلاب تهران به مدت هفت سال زندانی بود. اکنون ششمین بار است که بازداشت می‎شود. وی پیش از این در صفحه‌ی توئیتر خود خبر داده بود که به یک نهاد امنیتی احضار شده است.

منبع: انصاف نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • احمدی
    0

    در سال 1388 آشوب و کودتا ی آمریکایی بود و نه اعتراض.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها