آغاز رقابت ۲۳ نفر برای هر کرسی نمایندگی تبریز از ساعت صفر امشب / تأیید صلاحیت ۱۳۸ نفر‌

فرماندار تبریز تعداد قطعی نامزدها را ۱۳۸ نفر اعلام کرد و گفت: در این انتخابات مجلس یازدهم، برای ۶ کرسی رقابت صورت می‌گیرد که برای هر کرسی ۲۳ نفر رقابت خواهند کرد.

آغاز رقابت ۲۳ نفر برای هر کرسی نمایندگی تبریز از ساعت صفر امشب / تأیید صلاحیت ۱۳۸ نفر‌

بهروز مهدوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی، بعد از بررسی صلاحیت‌ها، انتخاب محل و تعداد شعب اخذ رأی در اولویت برنامه‌های فرمانداری در زمینه انتخابات بود، اظهار داشت: کل شعب حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 1002 شعبه است که 799 شعبه در تبریز، یک شعبه فرعی از تهران برای اقلیت های دینی، در اسکو 119 شعبه اخذ رأی و آذرشهر هم 84 شعبه طراحی شده است.

وی با بیان اینکه امسال 20 شعبه سیار انتخابات گذشته به 6 شعبه سیار کاهش یافت و به شعب ثابت تبدیل شد افزود: نسبت به دور قبل، 100 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر افزایش یافت که بعد از انقلاب یک اقدام بزرگی برای تبریز بود که دلیل آن بررسی سه دوره اخیر انتخابات بود تا ضمن اینکه تراکم شعبات کاهش یافته و مردم در صف رای گیری باقی نمانند، اعلام نتایج هم از سه روز به یک روز کاهش خواهد یافت.

فرماندار تبریز، تعداد واجدین شرایط رای را در شهرستان تبریز 1 میلیون و 309 هزار نفر اعلام کرد و گفت: نزدیک به 70 درصد جمعیت هر شهرستان، به صورت میانگین، واجد شرایط رای دهی هستند که در مجموع، 1 میلیون 581 هزار و 237 نفر واجدین شرایط کل حوزه انتخابیه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر 338 ثبت نام کننده داشتیم، ابراز داشت: از این تعداد، 150 نفر تایید شد و 50 نفر انصراف داد که در مجموع 44 درصد تایید شده داریم و 56 درصد رد و انصرافی داریم.

مهدوی تعداد قطعی نامزدها را 138 نفر اعلام کرد و گفت: در این انتخابات مجلس یازدهم، برای 6 کرسی رقابت صورت می گیرد که برای هر کرسی 23 نفر رقابت خواهند کرد.

وی از ابلاغ قانون شفافیت و نظارت مالی بر تبلیغات انتخاباتی مصوب مجلس شورای اسلامی برای این دوره از انتخابات خبر داد و افزود: بر اساس این قانون، هر نامزد باید یک شماره حساب و یک مسئول امور مالی به فرمانداری معرفی شود و تمامی دخل و خرج باید تا 20 روز پس از انتخابات به فرمانداری اعلام شود تا به وزارت کشور ارسال کنیم. این بخشنامه در 14 بهمن 98 ابلاغ شده و از مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

فرماندار تبریز با بیان اینکه تبلیغات از صفر بامداد امشب 24 بهمن تا 8 صبح پنج شنبه 30 بهمن تبلیغات ادامه دارد، ابراز داشت: در مورد آثار تبلیغاتی هم با استناد به قانون شفافیت، نباید ابعاد بیش از 70*50 باشد.

وی مصادیق تبلیغات قانونی انتخابات را برشمرد و گفت: رسانه ها با انتشار این مصادیق، بر نظارت مردمی بر تبلیغات کمک کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه در هر منطقه شهرداری هر نامزد یک ستاد برادران و یک ستاد خواهران می تواند داشته باشد، خاطر نشان کرد: برای رصد تبلیغات هم فرمانداری پیگیر است و تمامی اوراق تبلیغاتی باید مورد تایید اداره کل ارشاد قرار گیرد، ضمن اینکه ستاد رصد تبلیغات داریم که 14 کمیته عادی و 4 کمیته ضربتی دارد و با هماهنگی مقام قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری تبلیغات غیر قانونی جمع آوری خواهد شد.

فرماندار تبریز، در ادامه با اشاره به اینکه 7 نفر اعضای شعبه خواهند بود ابراز داشت: رئیس، نایب رئیس، کاربر و منشی و نماینده فرماندار اعضای شعبه خواهند بود و ناظرین هیئت نظارت و نیروی انتظامی و کاربر ذخیره هم از سایر اعضای شعبه اخذ رای هستند و شمارش آرا بلافاصله آغاز می شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کشف تخلف انتخاباتی تا به امروز، گفت: تاکنون در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی، برای 38 نفر پرونده که برای دو نفر حکم صادر شده و آن دو نفر افرادی بودند که در فضای مجازی علیه سایر کاندیداها عملیات تخریبی داشته اند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها