متخصص بیماری‌های داخلی:

هر ۶ ثانیه یک دیابتی فوت می‌کند/ وضعیت دیابت در ایران

متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به فوت یک نفر در هر ۶ ثانیه به دلیل ابتلا به دیابت، گفت: ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا گرفتار دیابت‌ هستند.

هر ۶ ثانیه یک دیابتی فوت می‌کند/ وضعیت دیابت در ایران

سید علی اکبر بنی‌هاشمی متخصص بیماری‌های داخلی اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعاتی که وزارت بهداشت در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده ۹.۵ درصد از افراد جامعه ایرانی مبتلا به دیابت هستند که در شیراز این آمار ۱۰.۳ درصد است.

وی افزود: دیابت بیماری خاموش محسوب می‌شود و در کل دنیا هر ۶ ثانیه یک نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهد و به طور کلی دیابتی‌های دنیا ۴۰۰ میلیون نفر هستند که اگر بخواهیم آنها را به عنوان یک کشور در نظر بگیریم سومین کشور بزرگ دنیا محسوب می‌شود.

این متخصص بیماری‌های داخلی با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم در مورد دیابت در پیشگیری از ابتلا به آن بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: در دنیا بیماری ۵۰ درصد افراد دیابتی تشخیص داده شده که در ایران این عدد ۷۵ درصد است البته باید توجه داشت که از این ۷۵ درصد فقط ۵۰ درصد تحت مراقبت درمانی قرار گرفته‌اند ولی تنها ۵۰ درصد از این افراد اهداف درمانی را دریافت کردند که متاسفانه آمار خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه باید به کمک رسانه‌ها آگاهی مردم را در مورد ریز فاکتورهای خطر بیماری دیابت افزایش دهیم، در مورد نقش طب سنتی در مقابله با دیابت گفت: طب به طور کلی در دنیا به دو دسته تقسیم می‌شود؛ طب نوین و طب جایگزین که طب سنتی بخشی از طب جایگزین محسوب می‌شود.

بنی‌هاشمی در پاسخ به اینکه چه قدر می‌تواند از طب سنتی در درمان دیابت استفاده کرد، گفت: هرچند طب سنتی بخشی از طب جایگزین است اما اساس کار در حوزه پزشکی بر اساس مطالعات بالینی است و مطالعات بالینی باید طب سنتی برای آن انجام شود و بخش سودمند آن را وارد طب کرد.

وی بیان کرد: کسی منکر طب سنتی نیست ولی باید توجه داشت که بیشترین وظیفه طب سنتی در مقابله با دیابت نقش پیشگیرانه آن و نه درمان است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فانی
    0

    اگر 7 ميليون دیابتی داشته باشیم، که حدود 75%آنها تحت درمان و کنترل هستند، و هر دقیقه هم 10 نفر فوت کنند. درسال میشود. 5,184,000نفر. آمارحیاتی هم علم است. استفاده کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها