بر اساس یک نظرسنجی:

دو سوم فلسطینی‌ها از اقدامات مسلحانه حمایت می‌کنند

نتایج نظرسنجی

دو سوم فلسطینی‌ها از اقدامات مسلحانه حمایت می‌کنند

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که دو سوم مردم فلسطین در پاسخ به طرح معامله قرن که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام شده است، از استفاده از اقدامات مسلحانه یا بازگشت به انتفاضه مسلحانه حمایت می‌کنند.

مرکز تحقیقات و ارزیابی سیاسی فلسطین اعلام کرد، مصاحبه‌های حضوری به صورت تصادفی با هزار و ۲۷۰ تن اشخاص بالغ در ۱۲۷ محل مسکونی انجام شد.

این مرکز در بیانیه‌ای پیرامون نتایج این نظرسنجی اعلام کرد، ۸۴ درصد مصاحبه‌ شونده‌ها گفتند از عدم به رسمیت شناختن "کشور اسرائیل" حمایت می‌کنند، ۶۴ درصد تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز، ۷۷ درصد توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و ۶۹ درصد مصاحبه شونده‌ها نیز از توقف عمل به توافق‌نامه اسلو حمایت می‌کنند.

از زمان اعلام طرح معامله قرن، اراضی فلسطین شاهد درگیری‌هایی بین فلسطینی‌ها و اسرائیل است که طی آن سه فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین روز سه‌شنبه صدها فلسطینی در درگیری‌ها با نیروهای اسرائیلی در ورودی شمالی شهر رام‌الله شرکت کرده و لاستیک‌ها را به آتش کشیده و به سمت نیروهای اسرائیلی سنگ پرتاب کردند و این نیروها نیز با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی با فلسطینی‌ها درگیر شدند.

درهمین راستا، هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در این درگیری‌ها دو تن با گلوله واقعی و چند تن دیگر با گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های گازی زخمی شدند.

این درگیری‌ها پس از مشارکت هزاران تن در جشنواره‌ای در مرکز رام‌الله رخ داد که جنبش فتح در مخالفت با طرح معامله قرن و در حمایت از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار است در شورای امنیت سخنرانی کند، خواستار برگزاری آن شد.

عباس با طرح آمریکایی معامله قرن مخالفت و در این زمینه حمایت کشورهای عربی و آفریقایی را کسب کرده و متعهد به انجام اقداماتی برای ممانعت از اجرایی شدن این طرح آمریکایی شده اما هنوز آنها را اعلام نکرده است.

نتایج نظرسنجی مرکز مذکور فلسطین حاکی از آن است که دو سوم فلسطینی‌ها از اعلامیه عباس علیه معامله قرن حمایت می‌کنند با این حال دو سوم تا سه چهارم آنها به اهداف رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای اجرای آنچه در اعلامیه‌اش بیان شده، اعتماد ندارند.

این نتایج نشان می‌دهد که برای نخستین بار از زمان توافق اسلو، کاهش بی‌سابقه‌ای در حمایت از راه حل تشکیل دو کشوری به کمتر از ۴۰ درصد دیده می‌شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها