هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در نوار شمالی/افت دما در نیمه شرقی کشور

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به بارش باران و برف در نوار شمالی کشور شاهد لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد خواهیم بود.

هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در نوار شمالی/افت دما در نیمه شرقی کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امشب فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی به شکل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید است.

وی افزود: امشب در پاره‌ای از نقاط شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، لرستان، چهار محال و بختیاری و شمال خوزستان بارش پراکنده داریم.

گودرزی گفت: بارش در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان شمالی، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان از شدت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در بخش‌هایی از مرکز کشور، جنوب و جنوب شرق بارش پراکنده داریم که این امر منجر به خیزش گرد و خاک‌می شود.

وی از افت دما در نیمه شرقی کشور خبر داد و گفت: روز چهارشنبه علاوه بر نیمه شرقی کشور در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب و شرق کرمان بارش پراکنده داریم که به سبب وزش باد در این مناطق شاهد گرد و خاک‌ خواهیم بود.

گودرزی با بیان اینکه از بعدازظهر چهارشنبه ناپایداری در نیمه شرقی کشور کاسته می‌شود، افزود: طی روز‌های پنج شنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و روند افزایش نسبی دما حاکم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی امشب دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس را مواج اعلام کرد.

آسمان پایتخت بارانی است

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب آسمان تهران صاف همراه با افزایش ابر، وزش باد شدید و در ارتفاعات با بارش پراکنده همراه است.

گودرزی بیشینه دمای امروز مهرآباد را صفر درجه سانتی گراد و فردا صبح ۷ درجه زیر صفر اعلام‌کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان نسبت به لغزندگی جاده‌ها هشدار داد و گفت: با توجه به بارش باران و برف در نوار شمالی کشور شاهد لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی و مناطق شهری هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها