التهاب مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار/ خروج غیرقانونی دام از مرز بانه

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به قاچاق میزان قابل توجهی دام از مرز بانه، بازار گوشت قرمز دچار التهاب شده است.

التهاب مجدد قیمت گوشت قرمز در بازار/ خروج غیرقانونی دام از مرز بانه

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور در گفت و گویی از نوسان مجدد قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۸۳ تا ۸۵ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود، ۹۲ تا ۹۳ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت قرمز مجدد متشنج شده است، افزود: در هفته گذشته قیمت گوشت گوساله و در این هفته گوشت گوسفندی با افزایش قیمت در بازار روبرو شده است.

ملکی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: بنابر آخرین آمار و اطلاعات موثق، قاچاق دام از مرز بانه به میزان قابل توجهی در حال خروج است که همین موضوع اثر خود را در بازار نشان داده و موجب شده قیمت گوشت ۲ تا ۳ هزار تومان بالاتر رود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۳ هزار تومانی قیمت دام‌ در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو دام با نرخ ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان در میادین عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد، اظهار کرد: با وجود رکود حاکم بر بازار گوشت، اما خروج دام از مرز بانه موجب شده تا دامداران تمایل بیشتری به عرضه دام آن سوی مرز‌ها داشته باشند که با استمرار این روند شاهد افزایش مجدد قیمت گوشت در ابتدای ماه و ایام پایانی سال خواهیم بود.

جلوگیری از خروج دام تنها راه حل کنترل قیمت گوشت در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تنها راه حل کنترل قیمت گوشت در ایام‌پایانی سال را جلوگیری از خروج دام از مرز‌های کشور اعلام‌کرد و گفت: بنابر اطلاعات رسیده میزان خروج دام از مرز‌های کشور چشمگیر است، از این رو دامداران به دنبال فرصتی هستند تا دام خود را با قیمت مناسب آن سوی مرز‌ها به فروش رسانند، از مسئولان امر انتظار می‌رود با اعمال نظارت دقیق از التهاب قیمت در بازار بکاهند.

ملکی در پایان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گوشت تصریح کرد: از زمانیکه بحث خرید تضمینی پیش آمد، انگیزه دامداران برای نگه داری دام و فروش با قیمت بالاتر افزایش یافت و تاکنون مقداری دام از دامداران خریداری شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها