دیدار صالحی با رئیس سازمان انرژی اتمی فرانسه

علی‌اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به اتریش با «فرانسوا ژاک» رییس سازمان انرژی اتمی فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار صالحی با رئیس سازمان انرژی اتمی فرانسه

صالحی در این دیدار به انتظار ایران از فرانسه بعد از برجام و آغاز همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با این کشور اشاره و ضمن آنکه شروع روند را موفقیت‌آمیز توصیف کرد از کم توجهی طرف فرانسوی به موضوعات مورد همکاری از جمله در زمینه گداخت هسته‌ای گله‌مندی کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تشریح روند اقدامات ایران پس از خروج آمریکا از برجام اتخاذ گام‌های کاهشی در تعهدات را با هدف حفظ توافق و ایجاد توازن در آن، توصیف نمود.

وی تاکید کرد که در صورت تداوم روند کنونی هیچ یک از طرف‌ها نمی‌توانند انتظار رضایت از این توافق را داشته باشند.

معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از این روند خوشنود نیست و با در دست داشتن ۱۶ گزارش پیاپی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید انجام تعهدات ایران منطبق بر برجام و عدم دستیابی به حداقل انتظارات از دستاوردهای این توافق اعلام کرد، افکار عمومی در کشور بشدت ناراضی است و انتظار اقدام متقابل دارد.

ژاک در این ملاقات ضمن ابراز حمایت فرانسه از برجام همچون گذشته، خروج آمریکا از توافق را مایه تاسف عنوان و در عین حال از گام‌های کاهشی ایران نیز ابراز نگرانی نمود.

وی تاکید کرد که مقامات کشورش در ملاقات با مقامات آمریکا ابراز تاسف خود را ابراز داشته‌اند.

در ادامه صالحی گفت: استمرار شرایط موجود به نفع هیچ‌کس نیست و نباید فراموش شود که برجام منافع امنیتی برای اروپا داشته و حفظ آن براساس آنچه که خانم موگرینی بارها تاکید می‌کرد برای امنیت اروپا ضرورت دارد.

وی افزود از این‌رو توصیه می‌کنم کشور فرانسه جانب احتیاط را در پیش گرفته و در کنار دیگر کشورهای اروپایی از پیچیده‌تر شدن اوضاع جلوگیری کند.

در پایان طرفین تاکید کردند که در مناسبت‌های آتی رایزنی‌های دو جانبه را ادامه دهند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها