موفقیت‌های «انگل» ادامه دارد/ فیلم در رأس پرفروش‌های آمازون و اپل

موفقیت فیلم «انگل» از کره جنوبی در مراسم اسکار، این فیلم را به فیلم شماره یک آمازون و اپل بدل کرد و سالن‌های سینماهای آمریکا را برای نمایش آن ۲ برابر ساخت و در بریتانیا رکورد شکست.

موفقیت‌های «انگل» ادامه دارد/ فیلم در رأس پرفروش‌های آمازون و اپل

به گزارش خبر فوری به نقل از به نقل از ورایتی، پس از موفقیت فیلم بونگ جون هو کارگردان کره‌ای در شب اسکار ۲۰۲۰، این فیلم در راس پرفروش‌های آی‌تیونز اپل و آمازون قرار گرفت.

در حالی که یکشنبه شب کمدی سیاه «انگل» جایزه بهترین فیلم سال را از اسکار نود و دوم دریافت کرد و برای نخستین بار در تاریخ جایزه اسکار بهترین فیلم به فیلمی غیرانگلیسی زبان اهدا شد، دوشنبه صبح فروش نسخه بلو-ری این فیلم در راس فروش فیلم‌های آمازون جای گرفت. این فیلم تا ۹ فوریه جایگاه پنجم را در این چارت در اختیار داشت. در «آی‌تیونز» نیز در راس پرفروش‌ترین فیلم در آمریکا قرار گرفت و پس از آن «جوکر»، «چاقوها بیرون» و «روزی روزگاری در هالیوود» ایستادند.

در حالی که «انگل» اولین فیلم کره جنوبی شد که اسکار دریافت می‌کند، کارگردان آن نیز جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه اوریجینال را از آن خود کرد. جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی نیز چهارمین جایزه این فیلم را برایش به ارمغان آورد.

نسخه دی‌وی دی و بلوری این فیلم دربرگیرنده یک پرسش و پاسخ با بونگ جون هو نیز است و از ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ در آمریکا در دسترس قرار گرفته است.

در همین حال تعداد سالن‌های نمایش دهنده این فیلم در آمریکا در اولین آخر هفته پس از اسکار ۲ برابر می‌شود و به بیش از ۲۰۰۰ سالن سینما افزایش پیدا می‌کند.

«انگل» تا کنون بیش از ۳۵ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده و برآورد می‌شود فروش آن تا ۵۰ میلیون دلار هم برسد.

این فیلم در هفته افتتاحیه‌اش در بریتانیا ۱.۸۱ میلیون دلار فروخت و رکورد یک فیلم خارجی زبان در این کشور را در هفته افتتاحیه‌اش شکست.

«کورزون» توزیع کننده فیلم در بریتانیا گفته است از جمعه شمار سینماهای نمایش دهنده این فیلم ۳ برابر می‌شود و از ۱۳۶ سالن به بیش از ۴۰۰ سالن خواهد رسید.

فروش جهانی «انگل» تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیون دلار بوده است. از این مبلغ ۳۵.۴ میلیون دلار آن در آمریکا بوده و در کشورهای دیگر ۱۴۰ میلیون دلار فروخته است که ۷۱ میلیون دلار آن در کره‌جنوبی بوده است.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • یه ایرانی
    0

    به این میگن پیشرفت و اقتصاد پیشرفته

    نظرات شما -
    • مجید اسحاقی
      0

      خدایی راست میگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها