مخالفت عربستان با درخواست آمریکا برای توقف "آموزش گفتمان نفرت‌پراکنی" در مدارس

یک مسئول عالی رتبه در دولت آمریکا اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل کند بودن روند تغییر در روش‌های آموزشی در عربستان و مخالفت ریاض با انجام تلاش‌های بیشتر جهت توقف

مخالفت عربستان با درخواست آمریکا برای توقف "آموزش گفتمان نفرت‌پراکنی" در مدارس

ترامپ به صف طویلی از رهبران آمریکایی و هیات‌های سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری پیوسته است که بر دولت عربستان طی دهه‌ها برای توقف صادر نمودن وهابیت که از طریق خطبه‌های شخصیت‌های وهابی در فضای مجازی یا در منبرهای مساجد اشاعه پیدا می‌کند، إعمال فشار کرده‌اند.

مسئولان دولت ترامپ می‌گویند که خطرات این نوع گفتمان را به مسئولان عربستانی گوشزد کرده‌اند اما آنها در انتقاد علنی از ریاض تردید دارند.

در همین حال، یک مسئول دیگر در دولت آمریکا گفت: به سادگی نمی‌توانیم از یک کشور دارای حاکمیت، خواهان تغییر فوری شویم. عربستانی‌ها طرف‌های مهمی در تلاش‌های ما جهت "تحقق امنیت" در منطقه هستند، به ویژه اینکه آنها حمایت‌های بسیاری به ما در نبردهایی همچون یمن ارائه داده‌اند.

در همین راستا، دو بازنگری جدید از روش‌های تحصیل در عربستان نشان می‌دهد که علی رغم تلاش‌های آمریکا، اما این روش‌ها تغییر زیادی به خود ندیده‌اند. در سال ۲۰۱۹ همچنان به دانش‌آموزان سعودی گفته می‌شد که با غربی‌ها فاصله داشته باشند و به یهودیان به عنوان "میمون‌ها" و "قاتلان" بنگرند و آنها برای آسیب رساندن به اماکن مقدس اسلامی آماده باشند. افراد همجنس‌گرا نیز مجازات شوند. تمامی این مسائل در کتاب‌های درسی از مهد کودک تا دبیرستان آمده است. به دانش آموزان آموزش داده می‌شود که مسیحیان و مسلمانان و دیگر مسلمانان "دشمنان مؤمنان" هستند.

افراد مسئول بازنگری می‌گویند که برخی از تغییرات با هدف راضی کردن منتقدان عربستان در غرب صورت گرفته است. در یکی از بخش‌ها دیده شده است که عبارت "مسیحیان و یهودیان" با عبارت "دشمنان اسلام" جایگزین شده است، اما بخش‌های دیگر در همان کتاب نشان می‌دهد که مسیحیان و یهودیان در جبهه "دشمنان" هستند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها