فرودگاه مهرآباد بازگشایی شد/ برخی از پرواز‌ها با تأخیر انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هم اکنون فرودگاه مهرآباد یخ‌زدایی شده و پرواز‌ها از ساعت ۹ صبح امروز انجام می‌شوند.

فرودگاه مهرآباد بازگشایی شد/ برخی از پرواز‌ها با تأخیر انجام می‌شود

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از ساعت ۹ صبح انجام پرواز‌ها از فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد، گفت: از بامداد شب گذشته تا ساعت ۹ صبح امروز به دلیل یخ‌زدگی و سرمای شدید ناشی از برف و کولاک، امکان پرواز از فرودگاه مهرآباد به هیچ فرودگاهی وجود نداشت به همین دلیل بخش عمده‌ای از پرواز‌ها لغو و یا با تأخیر انجام شد.

او افزود: از ساعت ۹ صبح امروز پرواز‌ها آغاز شده و به همین دلیل پرواز‌هایی که از برخی از شهر‌ها مانند مشهد و یا سایر شهر‌ها به مهرآباد در این پروسه وجود نداشت، از ساعت ۹ صبح امروز انجام شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به لحاظ آنکه هواپیما‌ها مسیر پروازی متعددی برای آن‌ها تعریف شده از ساعت ۹ صبح امروز هم برخی از پرواز‌ها با تأخیر انجام می‌شود.

جعفرزاده گفت: هم اکنون وضعیت عادی و پاکسازی باند‌ها در تمامی فرودگاه‌های کشور انجام شده و دید پروازی مناسبی برای انجام پرواز‌ها به فرودگاه مهرآباد وجود دارد.

او گفت: ممکن است به دلیل وضعیت بد جوی و یا ترافیک‌های پروازی، برخی از پرواز‌ها با تأخیر انجام شود به همین مسافران پیش از عزیمت به فرودگاه با شماره تلفن ۱۹۹ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ یا ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ حتما تماس بگیرند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند از وضعیت پرواز‌ها و ساعات پروازی آن‌ها مسافران را آگاه کنند.

گفتنی است همزمان با آغاز بارش برف عملیات برف‌روبی و اوره‌پاشی در کلیه معابر دسترسی، سطوح پروازی و اپرون مهرآباد توسط تیم‌های عملیات زمستانی انجام شده و در مراحل پایانی قرار دارد؛ تا ساعاتی پیش به دلیل برودت هوا و یخ‌زدگی سطوح پروازی، کلیه پرواز‌های صبحگاهی در مهرآباد با تأخیر و یا در هولدینگ پرواز قرار داشتند که طبق اعلام مسئولان فرودگاه مهرآباد عملیاتی شده و پرواز‌ها هم اکنون در حال انجام است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها