امارات خدمات پستی با قطر را از سرگرفت

امارات خدمات پستی با قطر را پس از گذشت نزدیک به سه سال تعلیق در پی تحریم اعمال شده علیه دوحه از سوی چهار کشور عربی ازسرگرفت.

امارات خدمات پستی با قطر را از سرگرفت

اتحادیه جهانی پست در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد، اعضای مرکز پست امارات هفته گذشته میزبان نشستی منطقه‌ای با حضور مسؤولانی از امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی بودند.

امارات پس از نشستی با اتحادیه جهانی پست به تعلیق خدمات پستی خود با قطر پایان داد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، با ارسال بخش‌نامه‌ای داخلی در تاریخ ششم فوریه جاری برای تمامی کارمندان و شعب مرکز پست امارات، بخش‌نامه قبلی مربوط به توقف خدمات پستی با قطر از سال ۲۰۱۷ ملغی شد.

در این بخش‌نامه، دلیل ازسرگیری خدمات، تامین منافع کاری، وجود درخواست برای این خدمات و پاسخگویی به نیاز مشتریان اعلام شد.

بر اساس یادداشتی که مرکز پست امارات برای سایر مراکز پستی ارسال کرده بود، خدمات پستی غیرمستقیم در تاریخ نهم فوریه جاری از طریق کشور عمان آغاز شدند.

در این یادداشت اشاره‌ای به علت ازسرگیری این خدمات در بحبوحه اختلاف‌نظر چند ساله ابوظبی با دوحه نشده بود.

سخنگوی اتحادیه جهانی پست زیر نظر سازمان ملل اظهار کرد: این گام پس از نشست ۲۹ ژانویه گذشته اتحادیه با نمایندگان مراکز پست قطر و چهار کشور تحریم‌کننده آن در مقر این اتحادیه در سوئیس برای بررسی چگونگی بهبود روابط برداشته شد.

وی افزود: اتحادیه جهانی پست موافقت با بررسی این مسایل را گامی بسیار مثبت و این بحث‌ها و بررسی‌ها را پیشرفتی مثبت و گامی در جهت درست می‌داند.

بر اساس خطوط خدمات مشتری، بسته‌های پستی هنوز از مصر یا عربستان به قطر منتقل نمی‌شوند.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از سال ۲۰۱۷ پس از آنکه قطر را به حمایت از "تروریسم" متهم کردند، این کشور را تحت تحریم سیاسی و تجاری خود قرار داده و تمامی ارتباطات خود با این کشور را قطع کردند. دوحه به شدت این اتهام را رد و تاکید کرد، هدف از این تحریم تضعیف حاکمیت آن است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها