خوابگاه درجه یک در کشور نداریم/ایمنی نامناسب خوابگاه‌های وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وضعیت ایمنی خوابگاه‌های دانشگاههای علوم پزشکی کشور را نامناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۱ خوابگاه ما بالای ۳۰ سال قدمت دارند و ۸۷ خوابگاه ایمنی لازم را ندارند.

خوابگاه درجه یک در کشور نداریم/ایمنی نامناسب خوابگاه‌های وزارت بهداشت

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وضعیت ایمنی خوابگاه‌های دانشگاههای علوم پزشکی کشور را نامناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ۱۹۱ خوابگاه ما بالای ۳۰ سال قدمت دارند و ۸۷ خوابگاه ایمنی لازم را ندارند. اگر بخواهیم بر اساس سطح بندی رتبه این خوابگاهها را اعلام کنیم ۷۷ خوابگاه ما در درجه ۴ ، ۱۹۵ خوابگاه در درجه ۳ و ۱۵ خوابگاه نیز در درجه ۲ قرار دارند و در واقع ما خوابگاه درجه یک در کشور نداریم.

دکتر سیما سادات لاری امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در محل وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب، با تاکید بر این که ۲۵ خوابگاه متاهلی در دانشگاههای علوم پزشکی وجود دارند، گفت‌: یک چهارم این خوابگاهها متعلق به استان فارس است و یکی از مصوبه‌های ما در اجلاس روسای دانشگاههای کشور این بود که باید شاخص خوابگاههای متاهلی در کشور بهبود پیدا کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به آخرین وضعیت اصلاح شیوه نامه انضباطی دانشجویان اشاره کرد و افزود:‌ما یک آیین نامه و یک مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه‌ی انضباطی داریم که درخواست داده شد که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تغییراتی ایجاد شود که مراحل آن فعلا انجام نشد ه است اما شیوه نامه‌ای را تدوین کردیم که به مراتب وضعیت در این شیوه نامه بهتر است.

دکتر لاری تاکید کرد:‌سال ۹۵ وزارت علوم، به صورت داخلی یک دستورالعمل در حوزه انضباطی دانشجویان تنظیم کرد و به دانشگاهها ابلاغ شد این دستورالعمل با توجه به این که داخلی و به امضای وزیر علوم بود برای این که شامل دانشگاههای علوم پزشکی نیز بشود، در قالب یک شیوه نامه جدید با امضای دو مقام وزارت علوم و بهداشت امضاء شد اما برخی گفتند چرا عین دستورالعمل وزارت علوم در این شیوه نامه لحاظ نشده، لذا قرار شد از طرف دفتر حقوقی رئیس جمهور اشکالات کتبی این شیوه نامه اعلام شود که تاکنون به ما حتی یک نامه‌ هم از طرف معاونت حقوقی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: اعضای فراکسیون امیدمجلس شورای اسلامی نیز تلاش زیادی کردند که ما همانند دستورالعمل وزارت علوم را به عنوان شیوه نامه جدید در دانشگاهها اجرایی کنیم و ۱۱۵ بند نوشته شده در شیوه نامه جدید با همان دستور العمل جدید مقایسه و برخی ایرادات آن را گرفته شد. اما به طور کلی ما آمادگی داریم اگر ایراداتی از سوی دفتر حقوقی یا فعالیت این حوزه ارسال شد موارد را بعد از مدتی در شیوه نامه جدید لحاظ کنیم.

دکتر لاری با تاکید بر این که در اوضاع فرهنگی و دانشجویی خوبی به سر می‌بریم گفت: علیرغم جو ناامیدی که در جامعه وجود دارد خوشبختانه حال ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خوب است و منابع مالی بسیار خوبی را به دست آوردیم که براساس آن می‌توانیم فعالیت‌های فرهنگی خود را توسعه و بدهی های خود را تسویه کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که در حوزه‌های رفاهی و خوابگاهی بودجه‌های برای ساخت نداشتیم گفت: براساس توافق صورت گرفته بانک رفاه ۵۰۰ میلیارد و بانک ملت نیز ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب وام به پروژه‌های که ۲۵ درصد آن ساخته شده است اختصاص خواهند داد و سود این پروژه‌ها که از یک تا ۱۸ درصد است با مشارکت صندوق رفاه وزارت علوم پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تزریق ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه خبر داد و گفت: صنعتی کردن سلف سرویس هزینه در بخش تغذیه، در اولویت هزینه کرد این اعتبارات تزریق شده است. ضمن این که دنبال این هستیم سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها، صنعتی شود که در این راستا در حال حاضر ۳۰ تا ۱۰۰ درصد سلف سرویس‌های خود را صنعتی کردند.

دکتر لاری اعتبار بخش تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر ما در این بخش با رشد ۷۵ درصدی اعتبار مواجه شدیم. اگر چه کل بودجه وزارت بهداشت رشد ۱۵ درصدی را داشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: اولین جلسه سیاست گذاری برای تیتر ۱۲ برگزار شد و برای اولین بار بخش ویژه‌ای با عنوان "سرزمین مادری" در این جشنواره اضافه خواهد شد که براساس آن دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور بتواند آثار نشریات خود را به این جشنواره ارسال کنند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها