مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

همکاری ایران با آژانس در عالی‌ترین سطح است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه سومین سمینار امنیت هسته‌ای این سازمان در وین، تصریح کرد که همکاری ایران با آژانس در عالی‌ترین سطح، از اهمیت بالایی برخوردار است.

همکاری ایران با آژانس در عالی‌ترین سطح است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با یادآوری دیدارش با سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این رابطه افزود: سطح و چگونگی این همکاری به ایران بستگی دارد.
او با بیان اینکه برای همه اعضای آژانس احترام قائل است، افزود: طرف ایرانی به روشنی اعلام کرده که مایل است در عالی‌ترین سطح با این سازمان تماس داشته باشد.

این مقام ارشد سازمان انرژی اتمی، تصریح کرد که این همکاری بر روند همکاری‌های دو طرف تاثیرگذار خواهد بود و در این رابطه با صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در وین حضور دارد، دیدار خواهد کرد.
گروسی در بخش دیگری از سخنانش به حملات سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای اشاره کرد و آن را پدیده‌ای تازه خواند که در بیانیه مشترک سمینار امروز به آن اشاره شده است.

او با یادآوری سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این زمینه،‌ گفت: این اظهارات نشان می‌دهد «آنها درک کرده‌اند در این رابطه مشکلاتی وجود دارد که ما باید آن را بررسی کنیم، در واقع این کار را انجام می‌دهیم.»

صالحی امروز در سخنرانی خود، با یادآوری اقدامات گسترده و در حال انجام ایران در بخش امنیت هسته‌ای، برخورد جامعه جهانی با تهدیدهایی همچون حملات سایبری مانند ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای ایران و محکوم کردن و توقف این حملات و اقدامات تروریستی در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای در ایران را خواستار شد.
او با یادآوری وظایف محوله به آژانس براساس منشور این سازمان، مسئولیت اولیه امنیت هسته‌ای را همچنان در حوزه دولت‌ها برشمرد و از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست نسبت به تضمین همکاری‌های بین‌المللی در حوزه امنیت هسته‌ای، تمهیدات لازم را اندیشیده و از آسیب‌رسیدن به این همکاری‌ها به بهانه امنیت هسته‌ای پیشگیری کند.

گروسی در ادامه افزود: این هفته با صالحی که از سال‌ها پیش با او آشنا بوده، دیدار خواهد کرد؛ اما پیام خاصی برای انتقال به او ندارد. این نخستین ملاقاتش در کسوت مدیرکل‌ آژانس با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خواهد بود و اهمیت زیادی دارد که این همکاری آغاز شود چون «کارهای زیادی باید انجام شود.»

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها