عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹:

دریافتی کارمندان و کارگران با مخارج زندگی متناسب نیست

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ می‌گوید نه تنها کارمندان دولت با عدم تناسب دریافتی و مخارج زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بلکه کارگران بخش خصوصی نیز مشکلاتی از این قبیل داشته و به سختی زندگی خود را اداره می کنند.

دریافتی کارمندان و کارگران با مخارج زندگی متناسب نیست

محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ و رییس کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق در سال ۹۹، گفت که براساس تصمیم کمیسیون تلفیق کف حقوق‌ها در سال آینده دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد بنابراین حقوق افراد کم درآمد بعضا تا هشتاد درصد افزایش می‌یابد به این معنا که حقوق ضعیف ترین کارمندان تقریبا ۲ برابر تورم رشد خواهد داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا دو میلیون و هشتصد هزار تومان برای اداره زندگی در شرایط کنونی کافی است، افزود: پاسخ این سوال منفی است و این مبلغ نمی تواند کفاف هزینه های یک خانوار چندنفره را بدهد.

کارمندان دولت با عدم تناسب دریافتی و مخارج زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نه تنها کارمندان دولت با عدم تناسب دریافتی و مخارج زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بلکه کارگران بخش خصوصی نیز مشکلاتی از این قبیل داشته و به سختی زندگی خود را اداره می کنند.

ضرورت بررسی چالش های افزایش کف حقوق کارگران

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در حال حاضر که کف حقوق در سال آینده دو میلیون و هشتصد هزار تومان پیش بینی شده باید دید آیا شورای عالی کار می تواند حقوق کارگران را نیز متناسب با این رقم افزایش دهد، اضافه کرد: در صورت افزایش حقوق کارگران در بخش خصوصی، باید دید آیا کارفرمایان بخش خصوصی منابع کافی برای تحقق این مهم را دارند یا خیر.

دولت از افزایش کف حقوق‌ها به میزان دو میلیون و هشتصد هزار تومان حمایت کرد

بحرینی با بیان اینکه دولت در کمیسیون تلفیق از افزایش کف حقوق‌ها به میزان دو میلیون و هشتصدهزار تومان حمایت کرد، ادامه داد: افزایش حقوق در سال ۹۹ بیش از آنچه در لایحه بودجه پیش بینی شده، حدود ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها