معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام کرد:

پیش‌بینی اعزام ۸۰ هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ هزار نفر دانشجو به این اردوها اعزام شوند.

پیش‌بینی اعزام ۸۰ هزار دانشجو به اردوهای راهیان نور

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، در نشست خبری افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانشجویی (یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی) با بیان اینکه راهیان نور بستری را فراهم می‌کند که دانشجویان ما با هویت دینی و انقلابی و فرهنگ شهادت و ایثار بیشتر آشنا شوند، اظهار داشت: این اردو در بین فعالیت‌های فرهنگی جریان معین و خاصی را نمی‌شناسد و همه مجموعه‌های مختلف دانشگاهی نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند.

وی با بیان اینکه راهیان نور یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است که هر ساله ده‌ها هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، افزود: بودجه‌ای که در دانشگاه‌ها برای برگزاری این اردوها تخصیص پیدا می‌کند ذیل بودجه فرهنگی است که برای هر دانشجو بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

غفاری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان یک فرصت تلقی شده و به همین دلیل دانشگاه‌ها نهایت اهتمام خود را در برگزاری این اردوها صرف می‌کنند، گفت: فراگیری جمعیتی که در این اردوها داریم مختص تشکل خاصی نیست و سلایق مختلف سعی دارند که در برگزاری این اردوها مشارکت داشته باشند و تمام اهتمام وزارت علوم نیز آن است که این اردوها وجه مردمی و فراگیر داشته باشد و مجموعه‌های مختلف دانشجویی بتوانند برای رونق این اردوها ورود پیدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: بخش اجرایی این اردوها به عهده بسیج دانشجویی بوده و البته نیازمند هم‌افزایی مجموعه‌های مختلف دانشگاهی است. البته وزارت علوم نیز در این راستا به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا دانشگاه‌ها بتوانند فراگیرتر و با مشارکت بیشتر دانشجویان این اردوها را برگزار کنند، اما آنچه که مهم است آشنایی این نسل دانشجویان با آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در ادامه محسن جهانی معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های ویژه اردوی راهیان نور امسال، خدمت به مناطق سیل‌زده خوزستان است، گفت: این خدمات در چهار محور پزشکی، عمرانی، مطالبه‌گری مشکلات مردم وخدمات فرهنگی و اجتماعی انجام می‌شود.

وی افزود: کار ویژه بعدی امسال راهیان نور که سال گذشته نیز بود، یک شب در جبهه است؛ در این فضا دانشجویان یک شب حال و هوای جبهه را درک کنند.
جهانی با بیان اینکه سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق غرب و شمال غرب کشور و ۷۰ هزار نفر به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند، گفت: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰ هزار نفربه این اردوها اعزام شوند.

وی همچنین درخصوص هزینه‌های برگزاری اردوی راهیان نورگفت: هزینه هر نفر بر سه بخش اسکان که برعهده سپاه پاسداران رایگان متقبل شده است، بخش دیگر درخصوص تغذیه و بخش سوم هزینه رفت و آمد است که آن نیز با تخفیف‌های قابل توجه تأمین شده است.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور از سوم اسفندماه آغاز و تا بیست و هفتم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای حضور در اردوی راهیان نور هیچ گزینشی وجود ندارد و تمامی اقشار دانشجویان می‌توانند در این اردو شرکت کنند، گفت: دانشجویان حاضر در اردوی راهیان نور ۱۲ اسفندماه سال جاری از مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بازدید می‌کنند.

جهانی با اشاره به برنامه‌های جدید اردوی راهیان نور گفت: این برنامه‌ها هر سال به روز می‌شود و امسال به جریان شهدای علمی نیز پرداخته می‌شود. دانشجویان لبنانی و عراقی نیز در این اردوها حضور دارند و حفظ امت اسلامی در این اردوها استقبال دانشجویان غیرایرانی را از اردوهای راهیان نور بیشتر می‌کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها