چرا باید هر روز ساعاتی را تنها باشید؟

بسیاری از افراد در جامعه امروزی، ساعاتی پر مشغله و پر استرس دارند و حتی در طول روز، خود را فراموش می‌کنند. این مشغله شدید باعث می‌شود ساعاتی تنها بودن برای این افراد جذاب و آرامبخش باشد.  

چرا باید هر روز ساعاتی را تنها باشید؟

تنها بودن در ساعاتی از روز می‌تواند بسیار مفید باشد. پژوهشگران حوزه روانشناسی کانادا می گویند اگر احساس استرس شدید می کنید بهترین روش آرامش شما این است که کمی تنها وقت بگذرانید.

به نظر می‌رسد تنهایی می تواند به شما کمک کند بهتر فکر کنید. دکتر کارتر در مجله روانشناسی امروز در این خصوص نوشت: "تنها بودن به شما این فرصت را می دهد تا ذهن خود را تمیز کرده و واضح تر فکر کنید. تنهایی فرصتی است برای همزمان کردن ذهن و بدن شما."

به گفته پژوهشگران کانادایی اگرچه اجتماعی بودن برای همه ما لازم است، اما گاهی تنهایی باعث می شود از اثرات منفی اجتماع دور شویم. توصیه می شود افرادی که مشغله ذهنی بالایی دارند پس از تنها شدن شروع به یادداشت نویسی یا خاطره نویسی کنند تا افکار منفی خود را جمع بندی کنند.

برخی افراد می گویند هیچ زمانی برای تنهایی ندارند چرا که یا خانواده های پر جمعیتی دارند یا از صبح تا شب مشغول امور مختلف هستند. بهترین توصیه به این افراد این است که سعی کنند حداقل روزی نیم ساعت زودتر بیدار شوند یا نیم ساعت دیرتر از دیگران بخوابند تا ساعاتی را برای خود داشته باشند.

اگر متأهل هستید، به شریک زندگی خود توضیح دهید که چرا به تنهایی نیاز دارید. افزون بر اینها می توانید در ساعات کاری خود استراحت کنید: برای مثال برای پیاده روی بروید. تنهایی به شما کمک می کند برنامه ریزی بهتری برای زندگی خود داشته باشید.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها