دزد عاشق پیشه

با تایید حکم قطع دست دزد عاشق پیشه در دیوان عالی کشور،همدست فراری وی بار دیگر محاکمه شد. این متهم به آلمان گریخته است و وکیل او در جلسه دادگاه به تشریح انگیزه سرقت‌ها پرداخت.

دزد عاشق پیشه

رسیدگی به این پرونده به دنبال افزایش سرقت‌های مشابه از خانه‌هایی در منطقه پاسداران و سیدخندان در دستور کار پلیس قرار گرفت و سرانجام ماموران به ردیابی دزدان شبرو پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان از خرداد تا مهر سال 94 در غیاب صاحب خانه‌ها، با شکستن در یا از راه بالکن وارد خانه‌ها می‌شدند و پول و طلاهای صاحب خانه را سرقت می‌کردند. شباهت 16 فقره از سرقت ها موجب شد تا پلیس دریابد دزدی‌های شبانه از سوی اعضای یک باند صورت می‌گیرد. بدین ترتیب پلیس به بررسی فهرست دزدان سابقه‌دار پرداخت و یک مجرم بد سابقه به نام شاهین را بازداشت کرد. این دزد سابقه‌دار به هشت بار سرقت شبانه با همدستی یکی از دوستانش به نام رضا اعتراف کرد. رضا نیز بازداشت شد و 16 بار سرقت مشابه را گردن گرفت. متهمان در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و رضا به قطع دست و شاهین به زندان محکوم شد اما با اعتراض متهمان به حکم صادر شده پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت. در حالی که حکم قطع دست رضا مهر تایید خورده و قطعی شده بود حکم زندان شاهین شکست و وی این بار در شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در این میان رضا بدون سپردن وثیقه آزاد شد و به زندان بازنگشت. با اعتراض شاکی‌ها به فرار این متهم ،پرونده این بار برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهم فراری غیابی محاکمه شود.
در دادگاه
در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز برگزار شد، وکیل شاهین روبه روی قضات ایستاد و در تشریح رفاقت موکلش و همدست وی گفت: موکلم از سال‌ها قبل با رضا که حالا حکم قطع دستش تایید شده دوست بود. رضا به خواهر شاهین که فلج است علاقه‌مند شده بود و آن‌ها برای تامین هزینه‌های درمان دختر بیمار دست به سرقت‌های شبانه زده بودند.حتی خواهر شاهین چندبار تحت عمل جراحی قرار گرفت و به بهبودی نسبی رسید.
وی ادامه داد: موکلم که حالا فراری است به کشور آلمان گریخته است و خانواده‌اش نیز از او خبری ندارند. موکلم قبلا تحت فشار روانی در پلیس آگاهی، به شرکت در هشت سرقت اعتراف کرده بود و بی‌گناه است.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا برای متهم فراری حکم صادر کنند.

منبع: روزنامه خراسان

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها