افزایش نظارت بر اتوبوس‌های بین شهری در خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: نظارت این اداره کل بر تردد و عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان با هدف کاهش تلفات رانندگی به مدد همکاری و نظارت مردم تشدید شد.

افزایش نظارت بر اتوبوس‌های بین شهری در خراسان رضوی

ابراهیم نصری با اعلام اینکه نظارت‌ها بر تردد و عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان تشدید می‌شود اظهار کرد: این اقدامات به جز نظارت‌های دائمی راهداران در قالب بازرسی‌ها و گشت‌های راهداری در پایانه‌های مسافربری و جاده‌های استان است.

وی ادامه داد: از این پس شرکت‌های حمل و نقل باید براساس حجم خدمات و سرویس‌ها و فروش بلیت خود نسبت به خدمات ارائه شده به مسافران نظارت نمایند و یک مسوول از شرکت حمل و نقل با درج شماره تلفن در داخل اتوبوس به صورت شبانه روزی پاسخگوی انتقادات مسافران باشد.

وی گفت: براساس تصمیم های اتخاذ شده در سطح ملی مقرر شد شماره تلفن مسوول شرکت، سامانه ۱۴۱ راهداری، پیامک ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان و شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۵۵۵۵۵ پلیس بر روی یک تابلو با زمینه زرد رنگ به ابعاد ۲۵ در ۴۰ با نوشته مشکی در چهار بخش جلو، عقب و طرفین داخل اتوبوس در منظر دید مسافران نصب گردد.

نصری افزود: علاوه بر نصب مشخصات شرکت خدمات دهنده و راننده در اتوبوس، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بلیت موظف شدند تلفن شبانه روزی پشتیبانی مسوول شرکت برای پاسخگویی به مسافران را نیز در بلیت‌ها منتشر کنند.

وی با بیان اینکه اکنون فعالیت شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان اتوبوس زیر ذره بین نظارت مردم و این اداره کل قرار دارد ادامه داد: اگر پیش از این در تخلفات روی داده راننده و شرکت حمل و نقل مورد مواخذه قرار می‌گرفتند اکنون مالکان ناوگان نیز باید نسبت به تخلفات روی داده پاسخگو باشند.

وی حمل بار تجاری با ناوگان حمل و نقل مسافر را تخلف دانست و گفت: حمل بار مسافر تا ۲۰ کیلوگرم در اتوبوس بلامانع است و بیش از این مقدار تخلف محسوب می‌شود لذا تمهیداتی اندیشیده شده که با حمل تجاری بار توسط ناوگان و انبارهای بخش خصوصی در اطراف پایانه‌های مسافربری برخورد شود.

نصری افزود: در توافقی با پلیس راه استان مقرر شد از ساعت ۲۲ تا هفت صبح یعنی زمان وقوع بیشتر تصادفات و واژگونی‌ خوروها، تمام اتوبوس‌های مسافربری استان مقابل پاسگاه‌های پلیس راه مورد بازرسی ویژه قرار گیرند تا تصادفات ناشی از خواب آلودگی و دیگر حوادث به حداقل برسد.

وی اعمال نظارت‌های یاد شده را تا رعایت کامل قوانین و حفظ حقوق شهروندان و مسافران ادامه دار دانست و اظهار داشت: در این راستا غربالگری رانندگان با شدت بیشتر با محوریت تست اعتیاد انجام می‌شود و از این پس پلیس راه استان با شماره تلفن ویژه‌ای به گزارشات و تخلفات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از سوی گشت‌های راهداری به صورت خاص رسیدگی خواهد نمود.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها