سیستان و بلوچستان همچنان آب شرب ندارد

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: با گذشت بیش از 20 روز از حادثه سیل و پُر شدن سدها همچنان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم.

سیستان و بلوچستان همچنان آب شرب ندارد

امیر حمزه قادری نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در مورد آخرین اقدامات صورت‌گرفته در سیل اخیر اظهار داشت: بنده از سیل همدلی و مهربانی مردم ایران و در این حادثه سیل تشکر ویژه دارم خیلی از موارد برای ما مشخص شد که ما چه مردم با عزت و غیرتی داریم که بدون توجه به مسائل قومی، جناحی و مذهبی عمل کردند و امدادگران ما در استان سیستان و بلوچستان خود مردم بودند و جلوتر از نهادهای دولتی و هلال‌احمر به کمک ما شتافتند.

وی تأکید کرد: برای مردم سیستان و بلوچستان مشخص شد که حکمت خداوندی بود که عمق محرومیت‌های ما مشخص شود و مسؤولان با این محرومیت‌ها آشنا شوند.

قادری یادآور شد: مشکلات زیرساختی در استان سیستان و بلوچستان همچنان پابرجاست؛ مردم این استان 20 سال به دنبال باران بودند و دعا می‌کردند باران ببارد و از این سیل زیاد ناراحت نشدند، اگرچه کشاورزی و سرمایه قوم بلوچ که دام است از بین رفت و هکتارها زمین و باغات موز نابود شد ولی ما بابت این بارش‌های الهی خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر می‌کنیم.

وی بیان داشت: اگر زیرساخت‌ها آماده نباشد، قطعا این فاجعه مجددا اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 روز از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان می‌گذرد، مشکل آب شرب داریم و با وجود اینکه سیل‌زده هستیم با کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کنیم و از سوی دیگری سدهای پیشین و سیدان کاملا پر شده‌اند و 117 میلیون مترمکعب آب فقط در سد پیشین وجود دارد.

منبع: مشرق

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها