پس لرزه‌های اتحاد با راست‌ افراطی در آلمان؛ رئیس دولت تورینگن استعفاء داد

توماس کمریخ، رئیس دولت محلی ایالت تورینگن در آلمان روز پنجشنبه تنها ۲۴ ساعت پس از انتخابش به این مقام از سمت خود استعفاء داد.

پس لرزه‌های اتحاد با راست‌ افراطی در آلمان؛ رئیس دولت تورینگن استعفاء داد

انتخاب توماس کمریخ که روز چهارشنبه با حمایت حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» صورت گرفت اعتراض‌های زیادی را در این کشور بر انگیخت. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ائتلاف احزاب دموکرات مسیحی و دموکرات آزاد با راستگرایان افراطی در ایالت تورینگن را «اقدامی نابخشودنی» توصیف کرده بود.

توماس کمریخ روز پنجشنبه اعلام کرد که در ایالت تورینگن انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد. او گفت: «ما می خواهیم انتخابات جدید برگزار شود تا تابوی حمایت حزب "آلترناتیو برای آلمان" شکسته شود.»

در جریان رأی گیری برای انتخاب توماس کمریخ که نامزد حزب دموکرات آزاد بود برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون احزاب دیگر با راستگرایان افراطی ائتلاف کردند.

صدراعظم آلمان از شکل گیری این ائتلاف در ایالت تورینگن به عنوان «روزی بد برای دموکراسی» یاد کرد. آنگلا مرکل همچنین خواستار ابطال نتیجه رای گیری و تکرار آن شده بود.

تمام احزاب آلمان از زمان تشکیل حزب «آلترناتیو برای آلمان» در سال ۲۰۱۳ هرگونه ائتلاف و همکاری با این حزب مهاجرستیز را رد کرده بودند. این در حالی است که این حزب اکنون در بوندستاگ (پارلمان آلمان) با ۸۹ کرسی مهمترین حزب مخالف دولت آنگلا مرکل محسوب می شود.

گروهی از اعضای حزب «آلترناتیو برای آلمان» که در ایالت تورینگن نیز حضور پررنگی دارند از «ابراز پشیمانی» سیاستمداران آلمانی به خاطر جنایت های زمان حکومت نازی ها انتقاد می کنند.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها