رئیس قوه قضائیه:

قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است / با پدیده صید ترال برخورد شود

رئیس قوه قضائیه گفت: مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و همه مسائل امروز هم امکان منع و دفع آنها وجود دارد.

قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است / با پدیده صید ترال برخورد شود

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان بوشهر اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که قوه قضائیه باید انقلابی باشد و مجلس باید انقلابی باشد.

وی تأکید کرد: برخی مشکلات اینقدر روشن است که نیازی به تحقیقات ندارد. مشکل حل نشدنی در کشور نداریم. همه مسائلی که امروز وجود دارد هم امکان منع و دفع آنها وجود دارد. در واقع نگاه دستگاه قضایی باید عاشقانه و با رویکرد رسیدگی به مشکلات مردم باشد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: دهه فجر باز نگاهی به آنچه است که شهدا انجام داده اند و امروز ما نیز,باید انجام بدهیم. روحیه انقلابی ۲۲ بهمن ۵۷ باید در تک تک کارگزاران باشد تا مردم مزه شیرین خدمت را از مسئولان بچشند. باید این روحیه پنجاه و هفتی در همه باشد.

آیت الله رئیسی درباره رفع مشکلات اداری بیان کرد: کار قضایی و رسیدگی به فصل و خصومت کار سختی است اما هیچ زمان نباید کیفیت را فدای کمیت کرد تا خدای ناکرده حقوق کسی در این میان ضایع نشود که روا نیست. در این راستا ۱۷ گروه در استان شامل ۸ هیات وضعیت شهرستان های استان بوشهر را بررسی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید کاملا نیروی انقلابی و جهادی باشد و سعی کند در مسیر انجام وظیفه و اجرای قانون تلاش کند و هیچ مانعی را برای خودش مانع تلقی نکند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: استان بوشهر نسبت به برخی استان ها محروم تلقی می شود اما همه بخش های آن شرایط یکسانی ندارند، به عقیده من تقسیم امکانات و مزایا باید به صورت عادلانه انجام شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سردار سلیمانی را به عنوان یک شخص نه، بلکه به عنوان یک مکتب معرفی می کند و از شاخص های او می توان به اخلاص و خستگی ناپذیر بودن اشاره کرد. شهید سلیمانی به فکر همه مردم بود و نه فقط سردار سپاه در میدان جنگ بود بلکه هر کاری از دستش برمی آمد را انجام میداد.

وی عنوان کرد: قاچاق کالا خنجری است که بر پشت تولید می خورد و آن را دچار توقف می کند. با قاچاق کالا دیگر از رونق تولید و رشد تولید خبری نیست. حتما باید به صورت واقعی و جدی از قاچاق جلوگیری کرد، هم در دادگستری و هم در نیروی انتظامی و گمرکات و سامانه های متصل به هم که می تواند از قاچاق کالا جلوگیری کند. لذا باید حتما از قاچاق کالا پیشگیری کرد چون این مسئله ای نیست که بتوان نسبت به آن کوتاهی کرد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: مسئله صیادی و اینکه صیادان گله مند هستند. من امروز مستقیم به کنار ساحل رفتم و با صیادان بوشهری صحبت کردم. مسئله صید ترال که برخورد با آن باید به طور جدی از طریق نیروی انتظامی و مسئولین پیگیری شود. مسئولین مربوطه نگذارند فضا برای صیادانی که کار قانونمند انجام می دهند ناامن شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: با حضور جهاد کشاورزی حتما با پدیده صید ترال برخورد شود، چون موجب گلایه و نگرانی صیادان عزیز ما است.

وی تصریح کرد: در مورد خودروهای رسوب شده در گمرکات باید ظرف ۳ ماه وضعیت این خودروها روشن شود. قرار داریم که با همت همکاران پرونده رسیدگی نشده در کشور وجود نداشته باشد و شاهد به روز بودن پرونده ها در دادگستری باشیم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: وضعیت ته لنجی ها و ملوانی باید ساماندهی شود که موضوع بسیار مهمی است و نیاز به یک کار جدی دارد، در مناطق بندری ساماندهی این وضعیت و بخش های مرتبط مورد تاکید است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: نسبت به برخوردها در استان بوشهر تقدیر می کنم. به حمدالله برخوردها مناسب است اما نسبت به رسیدگی ها خصوصا رسیدگی هایی که موجب اطاله می شود همت نمایید.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها