لوازم خانگی در شب عید افزایش قیمت ندارد/ شناسه کالا طرحی برای مبارزه با قاچاق

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مشهد گفت: هیچ دستورالعملی برای گرانی کالا در شب عید نداریم زیرا به نسبت سال گذشته محصولات ما فراوان‌تر است.

لوازم خانگی در شب عید افزایش قیمت ندارد/ شناسه کالا طرحی برای مبارزه با قاچاق

رضا رزقیان مقدم در گفت‌وگو با مشهد فوری با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر هیچ افزایش قیمتی در لوازم خانگی نداشته‌ایم اظهار کرد: هیچ کدام از شرکت‌ها مجوز برای گران کردن کالاها را ندارند و لوازم خانگی به قیمت مصوب فروخته می‌شود همچنین هیچ دستورالعملی برای گرانی کالا در شب عید نداریم زیرا به نسبت سال گذشته محصولات ما فراوان‌تر است.
وی افزود: اگر افزایش قیمتی در لوازم خانگی رخ دهد از اردیبهشت سال آینده با توجه به افزایش دستمزدها، حمل و نقل و بیمه است که درصدی گران می‌شود اما در پایان سال هیچ گونه افزایش قیمتی در کالاها نداریم.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مشهد با تاکید بر اینکه شناسه کالا هیچ تاثیری در افزایش قیمت‌ها ندارد توضیح داد: شناسه کالا یک کد 16 رقمی است که روی محصولات نصب می‌شود و از 15 بهمن سال جاری اجرایی شد و به تمام فروشگاه‌های لوازم خانگی ابلاغ شده است که حق فروش کالاهای فاقد شناسه را ندارند.
رزقیان مقدم بیان کرد: محصولی که در شرکت‌ها و کارخانه‌ها تولید می‌شود علاوه بر سریال و مدل یک کد محصول 16 رقمه روی آن نصب خواهد شد و به خریدار می‌گوید که این کالا چه زمانی تولید شده و یک کالای استاندارد دارای خدمات معتبر و گارانتی است همچنین این شناسه هم به کالاهای ایرانی و هم خارجی تعلق می‌گیرد که باید روی محصول نصب شود.
وی ادامه داد: 8 قلم کالایی که شناسه دارند از قبیل: یخچال، فریزر، لباس‌شویی، ظرف‌شویی، تلویزیون، مایکروفر، کولر گازی و انواع جارو برقی است.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در مشهد با ادعای اینکه میزان قاچاق لوازم خانگی کمتر شده اذعان کرد: در حال حاضر 15 درصد کالاهای در بازار قاچاق است و با توجه به اینکه از 2 ماه قبل به صورت حضوری، پیامکی و از طریق سایت تمام فروشگاه‌های سطح شهر را نسبت به عدم خرید و فروش کالاهای قاچاق اطلاع رسانی کرده‌ایم میزان آن کاهش یافته است.
رزقیان مقدم طرح شناسه کالا را نیز در راستای مبارزه با قاچاق کالا دانست.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها