اسپارتاکوس هالیوود درگذشت/ وداع با کرک داگلاس

کرک داگلاس بازیگر مشهور سینمای هالیوود و ایفاگر نقش هایی ماندگار از جمله «اسپارتاکوس»، در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت.

اسپارتاکوس هالیوود درگذشت/ وداع با کرک داگلاس

به گزارش خبر فوری به نقل از هالیوود ریپورتر، کرک داگلاس بازیگر مشهور سینمای هالیوود که یکی از بازیگران دوران طلایی سینمای آمریکا بود، در ۱۰۳ سالگی و در شهر لس آنجلس درگذشت.

وی با ایفای نقش در فیلم های «قهرمان» ۱۹۴۹، «بد و زیبا» ۱۹۵۲ و «شور زندگی» ۱۹۵۶، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۶ جایزه اسکار افتخار یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

ایفای نقش «اسپارتاکوس» توسط کرک داگلاس یکی از به یادماندنی ترین بازی های در عرصه سینماست.

مایکل داگلاس فرزند کرک داگلاس در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

«برای من و برادرانم بسیار تأسف برانگیز است که اعلام کنیم کرک داگلاس امروز و در سن ۱۰۳، ما را ترک کرد. برای دنیا او یک افسانه بود؛ بازیگری از دوران طلایی فیلم های سینمایی که به خوبی در دوران طلایی خود زندگی کرد.»

استیون اسپیلبرگ کارگردان سینمای هالیوود هم در پی درگذشت کرک داگلاس، گفت: «کرک کاریزمای خود به عنوان ستاره سینما را تا پایان عمر شگفت انگیز خود حفظ کرد و من افتخار می کنم که بخش ناچیزی از ۴۵ سال آخر عمر او بودم.»

کرک داگلاس تا سال ۲۰۰۴ در ۸۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته بود.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ماد
    0

    الان محمود پیام تسلیت میفرسته!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      او از آخرین ها از نسل طلایی هالیود بود. یادش گرامی باد. فکر کنم نقش او در اسپارتاکوس در ایران به یاد ماندنی ترین کاراکترش بود.

  • شهروند
    0

    از کرگ داگلاس چشمان درخشان وروشنش،باچانه ای حفره دار وچابکی خاصی که در ایفای نقشهایش داشت خاطره ای به یاد ماندنی داریم .روحت شاد کرگ فراموش نشدنی !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها