تسویه حساب‌های خیابانی با اسلحه جنگی در بولوار توس

صدای مهیب شلیک تیر، خواب را از سرش پراند و بعد هم صدای آژیر دزدگیر خودرو ۴۰۵ محله را برداشت. شیشه پژو مرد جوان کاملا خرد شده و تکه‌های آن روی صندلی‌های جلو پخش شده بود

تسویه حساب‌های خیابانی با اسلحه جنگی در بولوار توس
صدای مهیب شلیک تیر، خواب را از سرش پراند و بعد هم صدای آژیر دزدگیر خودرو ۴۰۵ محله را برداشت. شیشه پژو مرد جوان کاملا خرد شده و تکه‌های آن روی صندلی‌های جلو پخش شده بود. بدنه ۴۰۵ هم مورد اصابت چند جای گلوله قرار گرفته بود. مالک خودروی خسارت دیده بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش کرد و زمانی نگذشت که یکی از تیم‌های انتظامی‌ کلانتری کاظم آباد در محل حضور پیدا کرد.
افراد زیادی از دور و نزدیک در محل حضور داشتند تا شاهد صحنه‌های بکر از یک حادثه باشند. با جمع شدن اهالی بازار شایعات هم گرم شده بود و هرکس حرفی به زبان می‌‌آورد.
با مستقر شدن مأموران در محل تحقیقات ابتدایی آغاز شد و مجریان قانون به بررسی می‌دانی پرداختند. با توجه به اینکه در لحظه وقوع تیر اندازی مالک خودرو داخل خانه اش بود مأموران به سراغ افرادی رفتند که شاهد این ماجرا بودند.

شلیک به ۴۰۵
یکی از شاهدان در اظهاراتش گفت:که دیده است ضاربان ۲ فرد موتور سوار بوده اند و برای اینکه شناسایی نشوند سر و صورت خود را پوشانده بودند.
دیگر شاهد ماجرا هم به افسر تحقیق پلیس گفت: «۲ جوان در حالی که صورت خود را بسته بودند کنار خودروی مرد همسایه ایستادند که یکی از آن‌‌هااسلحه‌ای را از داخل کاپشنش در آورد و به سمت خودروی او چند تیر شلیک کرد. بر اثر شلیک‌‌هاشیشه جلوی ۴۰۵ همسایه خرد شد و چند تیر هم به بدنه آن شلیک شد. »
شاهد سوم هم با بیان این مطلب که دیده است ۲ فرد موتور سوار پس از شنیده شدن صدای شلیک با سرعتی بالا در حالی که دست خود را روی بوق موتور گذاشته بودند داخل کوچه حرکت کردند و با همان سرعت وارد خیابان اصلی شدند و فرار کرده اند. اظهارات شاهد قبلی را تایید کرد.
شاکی پرونده که برای تحقیقات بیشتر این ماجرای حساس به کلانتری کاظم آباد فراخوانده شده بود در پاسخ به سؤال افسر تحقیق پرونده اش مبنی بر اینکه با شخص یا اشخاصی دشمنی داشته است، بیان کرد: «با کسی اختلاف این چنینی ندارم که اسلحه به دست بگیرد و به ماشینم خسارت بزند. البته فردی هست که از قبل با او اختلاف داشته ام، ولی نمی‌‌دانم که کار او بوده است. »

دستگیری متهم مسلح
با توجه به حساسیت این پرونده رصد می‌دانی مأموران دایره تجسس و اطلاعات کلانتری کاظم آباد در خیابان‌های منطقه توس مشهد ادامه داشت تا اینکه بر اساس مستندات به دست آمده رد متهم اصلی این پرونده که از مجرمان سابقه دار است به دست آمد و محل سکونت او هم شناسایی شد. مأموران پس از کسب این اطلاعات موضوع را به مقام قضایی اعلام کردند و پس از اخذ مجوز‌های مربوط برای دستگیری این متهم مسلح وارد عمل شدند.
تیم‌های پلیس در اطراف خانه متهم که احتمال مسلح بودنش قوی بود مستقر شدند و به محض مشاهده او به سراغش رفتند. مرد سابقه دار که حسابی غافل گیر شده بود در ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نشد و منکر بزه انتسابی اش شد، اما هنگام انتقال به کلانتری و رویارویی با شاکی پرونده مشخص شد که این ۲ نفر از پیش با هم سر یک مسئله خصوصی اختلاف شخصی داشته اند. ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم این پرونده تعداد زیادی باتری خودرو، یک قبضه تبر دست ساز و تعداد بسیاری قطعات گوشی تلفن همراه را کشف و ضبط کردند. گرچه در ادامه تحقیقات متهم به دام افتاده اعتراف کرده است که به دلیل اختلاف قبلی به خودروی شاکی خسارت وارد کرده است، اما منکر استفاده از سلاح از سوی خود و همدستش شد که تحقیقات در این باره ادامه دارد.

نزاع مسلحانه در خیابان
هنوز تحقیقات پرونده تیراندازی شبانه در منطقه توس مشهد ادامه داشت که خبر یک درگیری مسلحانه در حوزه استحفاظی کلانتری فیاض بخش به پلیس اعلام شد و تیم دایره تجسس این کلانتری را سر خط این پرونده کرد. با حضور مأموران در محل و بررسی‌های اولیه مشاهده شد که مردی جوان در پی درگیری با فردی دیگر از ناحیه دست مورد اصابت گلوله کلت کمری قرار گرفته است. اعلام مصدومی‌ت یکی از طرفین درگیری پای عوامل امدادی را هم به محل حادثه کشاند و مرد زخمی‌ پس از دریافت اقدامات اولیه پزشکی به بیمارستان انتقال یافت.
با توجه به اینکه ضارب مسلح قبل از حضور مأموران از محل گریخته بود، مجریان قانون برای به دام انداختن او به سراغ مصدوم این حادثه رفتند. شاکی در اظهاراتش به افسر تحقیق پلیس گفت: «چند وقتی است که با متهم اختلاف دارم. روز حادثه همدیگر را در خیابان دیدیم و پس از مشاجره لفظی با هم درگیر شدیم. او به رویم اسلحه کشید و به طرفم شلیک کرد که گلوله به دستم اصابت کرد. بعد از شلیک تیر بلافاصله از محل فرار کرد و من هم با کمک چند نفر از شهروندان موضوع را به پلیس گزارش کردم. »
تحقیقات این پرونده بر اساس شواهد و ادله موجود آغاز شد و مأموران با توجه به سرنخ‌های به دست آمده رد فرد ضارب را در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد زدند و او را دستگیر کردند.
به گفته رئیس پلیس مشهد مأموران کلانتری شهید فیاض بخش در این عملیات ضمن دستگیری این فرد، یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه مهمات مربوط را از او کشف و ضبط کردند.
سرهنگ عباس صارمی‌ ساداتی بیان کرد: این فرد در بازجویی‌های پلیسی صراحتا به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات راهی دادسرا شد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها