خلیج فارس مواج و ارتفاع موج دریا ۳ متر می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب وزش باد شدید در اوایل هفته آینده خلیج فارش در استان بوشهر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در این مدت سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا ۳ متر افزایش یابد.

خلیج فارس مواج و ارتفاع موج دریا ۳ متر می‌شود

فرج‌اله شکوهی‌پور وضعیت جوی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا شرایط جوی و دریایی آرامی در استان بوشهر برقرار باشد.

وی از افزایش سرعت وزش باد خبر داد و بیان کرد: روزهای جمعه و شنبه به سبب عبور امواج ضعیف ناپایدار از جو استان ضمن افزایش پوشش ابر در برخی نقاط استان احتمال بارش خفیف و پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دریا از اواخر روز جمعه تا پایان هفته آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه تا شنبه آینده دمای هوا روندی افزایشی دارد ولی از روز یکشنبه تا روز چهار شنبه هفته آینده دمای هوا به‌طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

شکوهی‌پور از افزایش ارتفاع موج دریا خبر داد و گفت: به سبب وزش باد شدید در اوایل هفته آینده خلیج فارش در استان بوشهر مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در این مدت سرعت وزش باد به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج تا 3 متر افزایش یابد.

وی بیان کرد: به سبب وزش باد شدید و تلاطم شدید دریا از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در این مدت اجتناب شود.

وی آسمان استان بوشهر را امروز صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط همراه با غبار محلی و مه رقیق دانست و تصریح کرد: جهت وزش باد غالبا شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت 8 تا 32 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا امروز در استان بوشهر را 30 تا 90 سانتی‌متر دانست و افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت 35 دقیقه بامداد، مد اول 06:06، جزر دوم ساعت 08:35 و مد دوم ساعت 17:01 است.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها