ردپایِ استاد رمال در پرونده اسیدپاشی یوسف‌آباد

زن رمال در دادسرای جنایی گفت: پشت همه این ماجراها استاد من بود. من از نوجوانی با او بودم و رمالی و فالگیری را هم از او یاد گرفتم.

ردپایِ استاد رمال در پرونده اسیدپاشی یوسف‌آباد

حادثه هولناکی که تیرماه ‌سال‌جاری باعث سوختگی مرد پنجاه‌ویک ساله‌ای شد که از قضا وکیل دادگستری است.

چندی بعد از وقوع این حادثه چهار مرد و یک زن را پلیس دستگیر کرد و اعتراف کردند که در ازای دریافت چند‌میلیون تومان این کار را انجام دادند، بعد از آن هم مشخص شد که اسیدپاشی به دستور یک زن رمال انجام شده است.

به دستور مقام قضائی این زن جوان به نام آتوسا تحت تعقیب گرفت و درنهایت این متهم هم پس از چندماه شناسایی و دستگیر شد.

درواقع این زن رمال که آتوسا نام دارد، ششمین متهم این پرونده است.

او صبح دیروز وقتی در دادسرای جنایی حاضر شد، درخلال اظهاراتش مدعی شد از مرد میانسالی دستور گرفته که فالگیری و رمالی را نزد او آموزش دیده است.

از سوی دیگر شاکی این پرونده به پلیس اعلام کرد که این مرد شیاد چند وقت پیش در درگیری‌ای در یکی از شهرستان‌های شرقی کشور به قتل رسیده است.

با این وجود، کارآگاهان اداره آگاهی برای روشن‌شدن موضوع و به دستور قضائی در پی شناسایی محل سکونت این مرد هستند تا در صورت زنده‌بودن او را بازداشت و به تهران منتقل کنند.

چهارم تیرماه ‌سال‌جاری بود که مأموران کلانتری یوسف‌آباد در جریان حمله چند نفر به محل کار و اسیدپاشی به یک وکیل دادگستری قرار گرفتند.

با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد که مرد پنجاه‌ویک ساله از ناحیه شکم دچار سوختگی شدید شده است و نیروهای اورژانس او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

در همان تحقیقات ابتدایی و بازبینی دوربین‌های مداربسته مشخص شد چهار مرد و یک زن عامل این حمله اسیدی بوده‌اند.

چند روز بعد هم وکیل آسیب‌دیده در اظهاراتش به مأموران گفت: چند وقت پیش یکی از موکل‌های قدیمی‌ام از من خواست وکالت خواهرش را به عهده بگیرم.

موکلم در آرایشگاهی زنانه با زن رمالی آشنا شده بود و قصد داشت مشکلات کاری شوهرش را از طریق این زن رمال حل کند.

اما بعد از چند جلسه زن رمال وقتی متوجه اوضاع مالی مناسب این خانواده می‌شود، شروع به اخاذی می‌کند تا جایی که حتی آنها را تهدید می‌کند که اگر به او ٧٠٠‌میلیون تومان ندهند، با طلسم و جادو زندگی‌شان را نابودمی‌کند.

من قرار شد وکالت این پرونده را قبول کنم، البته آنها پیش از مراجعه به من در دادسرای ناحیه ۴ پرونده‌ای علیه زن رمال تشکیل داده بودند.

همین اظهارات کافی بود تا مأموران سرنخ اصلی ماجرا را با اطلاعات بیشتری دنبال کنند و درنهایت موفق شدند اواخر شهریورماه تعدادی از متهمان را دستگیر کنند.

سه مرد بازداشت‌شده در همان مراحل ابتدایی بازجویی به جرم‌شان اعتراف کردند.

آنها در اعترافات‌شان مدعی شدند که هیچ شناختی از آقای وکیل نداشتند و به دستور زنی به نام آتوسا این کار را انجام داده‌اند.

مرد میانسالی که سرکرده گروه حمله‌کننده به محل کار وکیل بود، در اظهاراتش به مأموران گفت: آتوسا به من ٢٠‌میلیون تومان داد و خواست این وکیل را گوشت‌مالی بدهم.

من هم چند نفری را جمع کردم و آن روز به محل کار او رفتیم و اسید را روی شکمش ریختیم، البته آن را خیلی رقیق کرده بودم، تا آسیب نبیند.

قصد ما فقط تنبیه او بود.

آن پول را هم بین بچه‌ها تقسیم کردیم.

او همچنین درباره نحوه آشنایی‌اش با آتوسا به مأموران گفت: سال قبل خواهرم شماره او را به من داد.

آتوسا دنبال یک پیک می‌گشت تا کارهایش را انجام دهد.

او در کار رمالی و فالگیری بود. من هم به‌عنوان پیک وسایل رمالی و جادوگری را به مشتری‌هایش تحویل می‌دادم.

به دنبال این اظهارات پلیس دستگیری آتوسا را در دستور کار خود قرار داد، اما مجهول‌المکان بودن این زن جوان کار شناسایی و دستگیری او را به تعویق انداخت تا اینکه درنهایت کارآگاهان اداره آگاهی موفق شدند این زن جوان را دستگیر کنند.

آتوسا پس از دستگیری هرچند سعی داشت با داستان‌سرایی مسیر تحقیقات را منحرف کند، اما درنهایت لب به اعتراف گشود.

این زن رمال صبح دیروز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او با تکرار اظهارات قبلی‌اش خطاب به بازپرس پرونده گفت: استاد من وقتی ماجرای آن خانواده ثروتمند را شنید، نقشه‌ای کشید تا پول بیشتری از آنها بگیریم، بعد هم من با آموزش‌های او آن دختر جوان را تهدید کردم تا ٧٠٠‌میلیون تومان به من بدهد، در غیر این صورت زندگی او و همسرش را با طلسم و جادو نابود می‌کنم.

پشت همه این ماجراها استاد من بود.

من از نوجوانی با او بودم و رمالی و فالگیری را هم از او یاد گرفتم.

بعد از این اظهارات دستور تعقیب و بازداشت این استاد رمالی را مقام قضائی صادر کرد.

هرچند آقای وکیل که شاکی این پرونده است، به مأموران گفته که این مرد به قتل رسیده و در قید حیات نیست، با این وجود مأموران برای روشن‌شدن واقعیت به دنبال دستگیری این مرد هستند.

منبع: روزنامه شهروند

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها