برخورد قاطع فیفا با رفتارهای نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: به فدراسیون‌ها به صورت رسمی اعلام کردیم اگر رفتاری نژادپرستانه در هر دیدار رخ داد داور فوراً باید بازی را متوقف کند و برای تیم خاطی مجازات‌های نقدی و عدم حضور هوادار در نظر گرفته خواهد شد.

برخورد قاطع فیفا با رفتارهای نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها

جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در حاشیه نشست برنامه پیشرفت و همکاری با کنفدراسیون فوتبال آفریقا(کاف) خبر از انجام طرحی جدید برای مبارزه با نژاد پرستی داد. وی درباره شعار‌ها و رفتار نژاد پرستانه گفت: ما در جلسه کمیته اجرایی فیفا این موضوع را به صورت فوری بررسی کردیم و به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم.

اینفانتینو اظهار داشت: به این موضوع دیگر مماشات نمی‌کنیم.ما به فدراسیون ها به صورت رسمی اعلام کردیم اگر رفتاری نژادپرستانه در هر دیدار رخ داد ابتدا داور فورا باید بازی را متوقف کند و در صورت توقف رفتار ناشایست بازی از سر گرفته می‌شود و برای تیم و تماشاگران باشگاه یا تیم خاطی مجازات‌های نقدی و عدم از حضور هوادار در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ادامه داد: در صورت ادامه چنین رفتاری در بازی داور می‌تواند بازی را به طور کامل متوقف کند و مانع ادامه بازی شود و تیم خاطی بازنده نتیجه خواهد بود.این امر به صورت تمرینی در چند کشور شروع شده است و فدراسیون ‌ها ملزوم به اجرای آن هستند در غیر اینصورت فیفا به صورت رسمی به این موضوع ورود خواهد کرد.

منبع: نورنیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها