یک کشور دیگر سفارت خود را به قدس منتقل می کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای یک سفر یک روزه به اوگاندا سفر کرده است اعلام کرد که اوگاندا در بیت المقدس سفارت تاسیس خواهد کرد.

یک کشور دیگر سفارت خود را به قدس منتقل می کند

نتانیاهو که برای یک دیدار رسمی وارد کامپالا پایتخت اوگاندا شده است ابراز امیدواری کرد این تصمیم به زودی اجرایی شود و موجبات تقویت روابط این رژیم با کشورهای آفریقایی را فراهم کند.

نتانیاهو همچنین تاکید کرده است که تل آویو نیز به زودی در کامپالا سفارت تاسیس خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش گزارش داده بودند که نتانیاهو قبل از سفرش به اوگاندا به خبرنگاران وعده یک خبر خوب داده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: «امروز عازم اوگاندا هستم. ما روابط با این کشور را تقویت می‌کنیم. امیدوارم که در پایان این روز مژده‌های بسیار خوبی برای اسرائیل داشته باشیم».

طبق این گزارش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور اوگاندا، قرار است با رهبر یک کشور دیگر هم دیدار کند؛ رهبری که جروزالم پست به ملیت او اشاره‌ای نکرده است.

به دنبال تصمیم جنجالی دونالد ترامپ برای انتقال سفارت واشنگتن به قدس، تنها کشور گواتمالا به تاسی از واشنگتن سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کرده بود. اوگاندا سومین کشوری است که چنین تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها