مشاور سازمان جهانی بهداشت خبر داد؛

ایران جزء ۴ کشور پیر جهان خواهد شد

مشاور سازمان جهانی بهداشت گفت: با افزایش جامعه سالمندی در سی سال آینده ایران جزء ۴ کشور پیر جهان خواهد شد.

ایران جزء ۴ کشور پیر جهان خواهد شد

محمد اسماعیل اکبری مشاور سازمان جهانی بهداشت؛ در اولین نشست تخصصی که صبح امروز دوشنبه (۱۴ بهمن ماه) برگزار شد اظهار کرد: اصلاح ساختار جمعیتی باید هدف قرار گیرد و این نسبت‌ها اصلاح نمی‌شود مگر با فرزند آوری.

او در ادامه بیان کرد: لزوما تشویق ازدواج به نتیجه نمی‌رسد، زیرا سه تا ۶ سال طول می‌کشد تا یک زوج صاحب فرزند شوند.

اکبری با بیان اینکه حتما باید اعلام کرد که در هر خانواده ۴ فرزند هدف است، گفت: جمعیت سالمند باید زیر ۶ درصد باشد و جامعه سالمندی در کشور ما رشد کرده است که این یعنی یک خلاف دارد اتفاق می‌افتد.

اکبری در ادامه افزود: در سی سال آینده ایران جز ۴ کشور پیر جهان خواهد بود که تنها یک حرکت بسیجی و معنادار می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

او با اشاره به اینکه هیچ کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته کاهش جمعیت نداشته است، گفت: در تمامی سند‌های جمهوری اسلامی ایران نوشته شده‌است که در سال ۹۵ باروری کل جمعیت ۲.۱ دهم که این حرف از نظر علمی غلط است.

اکبری با بیان اینکه در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۱۵۸ هزار نفر کمتر به دنیا آمده اند، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰‌درصد از دختران ما ازدواج می‌کنند و ۳۰ تا ۴۰‌درصد از دختران هرگز ازدواج نمی‌کنند.

مشاور سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در هر خانوار داشتن ۴ فرزند هدف است، گفت: ۴ ساختار حاکمیتی است از جمله ساختار حاکمیتی، ساختار حکومتی، ساختار تولیتی و جمعیت برای اصلاح ساختار‌های جمعیت مدنظر است.

اکبری بیان کرد: عده‌ای از افراد مشکلات اقتصادی را بهانه عدم فرزند آوری می‌کنند در صورتیکه بیشترین ازدواج‌ها و فرزند آوری‌ها در خانواده‌های فقیر در حال انجام است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هموطن
    0

    وقتی خدمات درمانی به3 بچه ویارانه به 4نفر بیشترتعلق نمی گیردچطوری توی این گرونی خانواده هاصاحب بچه بشوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها