رییس سازمان زندان‌ها:

تعداد بسیار کمی از اغتشاشگران در بازداشت هستند

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: اکنون تعداد بسیار کمی از این اغتشاشگران در بازداشت هستند و آمار تعداد آنها همانی است که آخرین بار از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شده و آمار جدیدی اکنون در دست نیست.

تعداد بسیار کمی از اغتشاشگران در بازداشت هستند

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در مورد بررسی وضعیت پرونده تمام زندانیان و تسریع در امور آنها گفت: این طرح در حال اجرا است، به طوری که از اوایل هفته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تمام زندانیان چهره به چهره وضعیت‌شان بررسی خواهد شد. زندانیانی که شرایط تخفیف را داشته باشند، به آنها ابلاغ خواهد شد و می توانند در قالب این طرح از زندان آزاد شوند.

جهانگیر گفت: تا این لحظه ۴ هزار نفر توانستند از این طرح استفاده کرده و آزاد شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به سوالی در مورد "آمار بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر" گفت: به سرعت به پرونده آنها رسیدگی شده است. اکنون تعداد بسیار کمی از این اغتشاشگران در بازداشت هستند و آمار تعداد آنها همانی است که آخرین بار از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شده و آمار جدیدی اکنون در دست نیست.

جهانگیر در پاسخ به سوال ایسنا در مورد انتقال زندانیان از ندامتگاه اوین به تهران بزرگ و گلایه بسیاری از آنها گفت: انتقال زندانیان برای متهمان در نظر گرفته شده است تا امکان تردد به شعب برایشان راحت تر شود و در بحث ارتباط خانواده‌های آنها و وکلایشان این طرح مطرح شده تا سریع تر و راحت تر خدمات بگیرند؛ لذا این طرح در سطح استان تهران به دلیل پراکندگی در این استان در نظر گرفته شده تا متهمان در ندامتگاه اوین حضور یابند و محکومان به ندامتگاه تهران بزرگ منتقل شوند.

وی گفت: قبلاً زیرساخت‌های آن فراهم شده، مشکلات فضای آن برطرف و قرار است فضای مناسبی برایشان در نظر گرفته شود. از نظر بهداشتی مسائل رعایت شده و بازدید های متفاوتی انجام شده است و کمبودها اکنون برطرف شده اند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: بعد از اعلام آمادگی استان تهران، مرحله به مرحله اعزام زندانیان آغاز شده است. حتی دو تیم به ندامتگاه تهران بزرگ اعزام شده و با زندانیان از نزدیک گفت‌وگو کرده‌اند. مشکلی در این باره گزارش نشده است. حتی مشکلات شان نسبت به ندامتگاه اوین کمتر هم شده است و در مجموع راضی بودند.

وی تصریح کرد: شاید یکی از علل مطرح شده در مورد مشکلات ندامتگاه تهران بزرگ، راه دور آن باشد و خانواده‌ها برای رفت و آمد با مشکلاتی روبرو باشند و به همین دلیل با اتوبوسرانی پیگیری کرده‌ایم و با شهرداری و استانداری نیز توافقاتی شده تا تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان گفت: شاید خانواده‌ها در ایاب و ذهاب و رفت و آمدشان مشکل داشته باشند، به همین دلیل این موضوع بر عهده مجموعه شهرداری، استانداری و دولت است تا کمک کنند و زیرساخت های لازم را در نظر بگیرند. قانون گفته نه تنها اوین بلکه تمام زندانیان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باید به خارج از شهر منتقل شوند و در همین راستا این طرح دنبال می شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها