۱۶ سد در لرستان در حال ساخت است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۶ سد، ۱۰ ایستگاه پمپاژ کشاورزی و ۱۴ شبکه آبیاری زهکشی با مساحت ۳۷۴۵۰ هکتار به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای استان در دست ساخت بوده که از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

۱۶ سد در لرستان در حال ساخت است

رضا میرزایی اظهار کرد: با اینکه استان لرستان یکی از استان‌های پرآب کشور است، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هیچ‌گونه طرح یا پروژه آب‌رسانی اعم از سد، شبکه، ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه و حتی کانال آب‌رسانی در آن اجرا نشد و تمام طرح‌ها و پروژه‌های تأمین آب کشاورزی، شرب و صنعت که در این استان اجرا شده است، همه مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی خیر و برکات زیادی برای استان‌های محروم کشور داشته است، تصریح کرد: اگرچه هنوز ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در حوزه آب و کشاورزی در لرستان وجود دارد که نیاز است با سرمایه‌گذاری (بخش خصوصی و دولتی) و توجه ویژه دولت بالفعل شوند، اما در مجموع کارهای بسیار خوبی در زمینه طرح‌های آب‌رسانی و کشاورزی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: در بعد از انقلاب تعداد ۱۶ سد به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای و آب نیروی کشور در استان اجرا شده یا در دست ساخت است که با تکمیل آن‌ها تحول بسیار خوبی در زمینه کشاورزی، تولید برق و توسعه صنعت می‌تواند در استان به وجود آید.

میرزایی با بیان اینکه تعداد ۱۰ ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی توسط شرکت آب منطقه‌ای در استان در حال ساخت است، افزود: در حال حاضر تعداد ۱۴ شبکه آبیاری و زهکشی تحت پوشش ایستگاه‌های پمپاژ و پایاب سدها به مساحت ۳۷۴۵۰ هکتار در حال ساخت است که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدها پروژه کوچک زودبازده در حوزه آب و کشاورزی در لرستان شامل بندهای انحرافی و کانال‌های آب‌رسانی، مزارع پرورش ماهی، پروژه‌های گلخانه‌ای، طرح‌های باغداری و ... از محل اعتبارات و تسهیلات دولتی اجراشده که بایستی به مردم اطلاع‌رسانی شود، درصورتی‌که قبل از انقلاب اسلامی خبری از هیچ‌کدام از این طرح‌ها و پروژه‌ها نبود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها