انجام پروازهای ایران به مقصد چین برای بازگشت ایرانیان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون برنامه‌ای برای تعلیق پرواز ایران به کشورهای آسیای جنوب شرقی اعلام نشده و پروازهای ایران به مقصد چین برای بازگشت ایرانیان بوده است.

انجام پروازهای ایران به مقصد چین برای بازگشت ایرانیان

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی درباره چرایی انجام پرواز از ایران به چین، گفت: من نمی‌دانم انگیزه چنین پروازهایی چیست و نمی‌توانم صحت و یا سقم این ادعا را تأیید کنم.

او اظهار کرد: آنچه مهم است، تصمیمی است که در رابطه با توقف پروازها از ایران به چین در جلسه اضطراری هیأت دولت در رابطه با ویروس کرونا با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر بهداشت، وزیر راه و شهرسازی، وزیر امور خارجه و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در هر صورت هیأت دولت تصمیم گرفته است که پروازهای ایران به چین را برای مدتی به حالت تعلیق در بیاورد و یکی از محورهای مهم آن جلسه، تصمیم در این رابطه بوده است.

جعفرزاده تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها از روز جمعه یازدهم بهمن ماه برای بازگشت مسافران و دانشجویانی که در چین هستند صورت گرفته و پروازهایی که در طی دو روز گذشته انجام می‌شود، برای بازگشت این مسافران است.

او بیان کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت و امور خارجه صورت گرفته است، امیدواریم مسافران و ایرانیانی که در کشور چین هستند را بتوانیم هر چه سریعتر به ایران بازگردانیم و در طی دو سه روز گذشته شاهد افزایش پروازها برای بازگرداندن این افراد هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه تیم بازرسی و کنترل وزارت بهداشت در تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی به ویژه فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر هستند، گفت: تمامی مسافران به ویژه مسافران کشور چین و آسیای جنوب شرقی توسط این بازرسان به صورت کامل بررسی و ارزیابی می‌شود و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشاهده بیماری مشکوک به کرونا به ما ارائه نشده است.

جعفرزاده اظهار کرد: تمامی مسافران به صورت کامل غربالگری و کنترل می‌شوند و تاکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشته است.

برنامه‌ای برای تعلیق پرواز کشورهای آسیای شرقی وجود ندارد

او گفت: هیچ برنامه‌ای برای تعلیق سایر پروازهای بین‌المللی به کشورهای آسیای جنوب شرقی وجود ندارد و این تصمیمات از سوی هیأت دولت و ریاست جمهوری گرفته می‌شود.

گفتنی است، در حالی که ۴۸ ساعت از صدور دستور توقف پرواز‌های رفت و برگشت به چین از سوی معاون اول رئیس جمهور می‌گذرد، اما با این وجود امروز پرواز شماره ۵۰۷۸ ماهان ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح، از پکن به مقصد تهران، پرواز شماره ۵۰۷۶ ماهان از شانگ‌های به تهران در ساعت ۴ و ۴۶ دقیقه در فرودگاه امام خمینی(ره) فرود آمد و پرواز شماره ۵۰۸۰ ماهان از مبدأ گوانگ ژو در ساعت ۵ و ۱۹ دقیقه در فرودگاه امام خمینی(ره) به زمین نشست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ا
    0

    با جون مردم بازی نکنی شمادارویی ندارید

  • صابر
    0

    این شرکتهای هواپیمایی بخاطر سود بیشتر تا مردم ایران را مبتلا به ویروس و بدبخت نکنن دست بردار نیستن خیلی وضع ملت خوبه کرونا هم بیاد کی باید نظارت کنه؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها