شانس برای المپیک دوباره به والیبال ایران رو کرد

صعود سخت،اما ممکن

تیم ملی والیبال ایران از شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی رقابت های المپیک 2020 توکیو برخوردار است.

صعود سخت،اما ممکن

سروقامتان والیبال ایران حالا یک بار دیگر در المپیک هستند.آن هم پس از اینکه موفق شدند در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا،بالاتر از دیگر قدرت های قاره کهن قرار بگیرند و با شکست چین در خاک خود،جواز صعود به المپیک 2020 را بگیرند. این دومین مرتبه است که والیبالیست های ایرانی حضور در المپیک را به صورت پیاپی تجربه می کنند و حالا طبق قرعه کشی انجام شده برای این رقابت ها هم، از شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی این رقابت ها برخوردار است. همان موقع طبق دستورالعمل دوره های قبل، برای ایران گروه a و بازی با ژاپن ،لهستان ،ایتالیا ،کانادا و ونزوئلا پیش بینی شد. تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس هم در گروه b . این پیش بینی خیلی بیراه نبود وفدراسیون جهانی fivb هم با تعیین گروه بندی ،در واقع پیش بینی ها را تایید کرد. قرعه ای که کار ایران را در دور مقدماتی المپیک خیلی سخت نمی داند .

سعید رضایی مربی تیم ملی والیبال هم در این باره می گوید:« گروه ایران برای دور مقدماتی بازیهای المپیک ، گروه خوبی است . البته کار خیلی هم راحت نیست. همه تیم های المپیکی به جز ونزوئلا و تونس تیم های بزرگ والیبال دنیا هستند . در المپیک کار راحت نیسیت اما گروه ما در مقایسه با گروه b راحت تر است .» به گفته رضایی ایرانی ها با کمی هوشیاری شانس صعود به دور دوم المپیک را دارند:« شانس صعود تیم ما از دور مقدماتی خیلی بیشتر از دور دوم به نیمه نهایی است.ما از حالا می توانیم روی شکست کانادا و ژاپن حساب کنیم یا حتی ایتالیا. چرا که تیم ما پتانسلی خیلی خوبی دارد . هر چند مهم است تیم روز مسابقه چه شرایطی دارد. اگر روز ، روز تیم ما باشد ایتالیا را هم شکست می دهد.»

طبق برنامه از هر گروه چهار تیم اول به دور دوم صعود می کنند و ، تیم‌ها به صورت ضربدری با هم مسابقه می دهند تا برنده ها به نیمه نهایی برسند. یعنی تیم اول و چهارم هر گروه و تیم‌های دوم و سوم هر گروه، به مصاف هم می‌روند. در واقع جنگ اصلی در دور دوم و بین هشت تیم است. مربی تیم ملی هم قبول دارد:« کار تیم در دور دوم سخت می شود. وقتی در جمع چهار تیم اول دور مقدماتی بالا بیاید ،مبارزه با هر تیمی که مقابلش باشد ،سخت است. البته من معتقدم تیم ما با برزیل بهتر بازی می کند چرا که سبک بازی اش به برزیل می خورد اما مقابل روسیه و فرانسه نه.»

حالا تیم ملی والیبال در رنکینگ جدید جهانی همان تیم هشتم مانده است. جایگاهی که رضایی آن را منطقی می داند:« ما باید قبول کنیم که تیم والیبال ایران جزو 8 تیم برتر دنیا است . صعود از هشتمی به چهار تیم اول دنیا کار خیلی سختی است . چرا که شرایطش متفاوت است. برزیل تیم اول دنیا در لیگ جهانی یک جور است و در جام جهانی طور دیگری شرکت می کند. درست است که توقع مردم از والیبال بالا رفته است اما قبلا قهرمان جهان نبوده ایم که حالا باید به جمع چهار تیم اول دنیا برسیم.»

البته تدارکات خوب برای آمادگی وموفقیت تیم ملی اهمیت زیادی دارد . به همین خاطر فدراسیون در حال برنامه ریزی برای اردو و بازیهای تدارکاتی است تا تیمی اماده روانه توکیو کند. امیر خوش خیر سرپرست تیم ملی والیبال می گوید:« ما در حال برنامه ریزی برای تدارکات خوب برای تیم هستیم. می خواهیم با رایزنی بازیهای تدارکاتی خوبی را برای تیم بچینیم تا آماده به توکیو برود. حتی اردوی اردوپایی در نظر گرفته ایم تا هم تیم تمرین کند و هم بازی تدارکاتی با اروپایی ها انجام دهد.»

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها