معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

دولت‌ها در هیچ کجای دنیا اشتغال‌زایی نمی‌کنند

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: روستاهای کشور در مسیر توسعه قرار دارند و باید کمک کنیم که اشتغال در روستاها رونق بگیرد.

دولت‌ها در هیچ کجای دنیا اشتغال‌زایی نمی‌کنند

سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی سخنانی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله دهه فجر که در روستای محمدآباد عرب‌های شهرستان ورامین برگزار شد، تصریح کرد: گرامی می‌داریم نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی به خصوص سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را که هرکس خبر شهادتش را شنید از عمق وجود ناراحت شد.

وی ادامه داد: یک تئوریسین ایران‌ستیز نقشه‌ای برای ایران طراحی کرده که این طرح به مثلث دلتا معروف است. براساس این طرح می‌خواهند ایران را از مسیر پیشرفت خارج یا حرکت آن را کند کنند.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: یکی از ابعادی که این تئوریسین به آن پرداخته، بحث رسانه‌هاست که تلاش دارند با استفاده از پیام‌رسان‌ها فضا را مدیریت کنند. در واقع دشمنان نظام سعی دارند با استفاده از فضای مجازی و رسانه، افراد کاربلد کشور و متخصصین را در مقابل مردم قرار دهند و آنان را بی‌کفایت جلوه دهند.

جندقیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت‌ها در هیچ کجای دنیا اشتغال‌زایی نمی‌کنند بلکه وظیفه آنها صدور مجوز برای تولیدکنندگان، هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی است.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۱ درصد منابع‌ روستایی در چهل و یک سال گذشته در دولت دهم و یازدهم بوده است. میزان پرداختی افراد در روستاها به ازای هر نفر ۲۸۷ هزار تومان است که نسبت به چند سال گذشته پیشرفت ۱۰ برابری داشته است.

معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: باید در خصوص مسائل روستایی، دهیاری‌ها برنامه مصوب داشته باشند و از پتانسیل‌های روستای خود اطلاع لازم و کافی را داشته باشند چرا که شناخت از روستا باعث پیشرفت و توسعه آن می‌شود. روستاهای کشور امروز در مسیر توسعه قرار دارند و باید کمک کنیم که اشتغال در روستا رونق بگیرد چرا که روستاها بهترین محل برای اشتغال‌زایی‌اند و این باعث می‌شود مهاجرت در روستا به صفر برسد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    بدون تضمین امنیت شغلی دهیاران ، اماکن توسعه روستایی وجود ندارد . اگر امروزه شاهد تغییر و تحول چشم گیری در روستاهای کشور هستیم ، با تلاش و پافشاری دهیاری ها بوده است . البته واریز ارزش افزوده دارای تاثیرات بسزایی بوده است .

  • ناشناس
    0

    اگر دولت کارش اشتغال زایی نیست ، اشتغال زدایی نکند . پس اگر این طور وجود دولت چه فایده دارد . عجب !!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها