صف بستن چینی‌ها مقابل داروخانه‌های سنتی / آیا داروی گیاهی ویروس کرونا را درمان می‌کند؟

طی روزهای اخیر یک شایعه جدی سراسر چین را فراگرفته که حاکی از تأثیر یک داروی گیاهی و سنتی چینی در درمان ویروس کرونا است. این شایعه باعث شده بسیاری از مردم برای خرید دارو مقابل داروخانه‌های سنتی صف ببندند.

صف بستن چینی‌ها مقابل داروخانه‌های سنتی / آیا داروی گیاهی ویروس کرونا را درمان می‌کند؟

به اعتقاد برخی از مردم به نظر می رسد یک داروی سنتی چینی می تواند به مبارزه با ویروس کرونا کمک کند.

این شایعه تا جایی جدی شد که روز گذشته خبرگزاری دولتی شینهوا گزارشی در این زمینه منتشر کرد. بر اساس این گزارش انستیتوی پزشکی شانگهای و انستیتوی ویروس شناسی ووهان کشف کرده اند که مایع خوراکی موسوم بهShuanghuanglian یک داروی گیاهی ترکیبی محبوب برای تسکین برخی از علائم بیماری کرونا است. درواقع این دارو می تواند علائمی مانند تب، سرفه و گلودرد را مهار کند.

صف بستن چینی ها مقابل داروخانه های سنتی / آیا داروی گیاهی ویروس کرونا را درمان می کند؟

با این حال این خبر با شک و تردیدهای جدی در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری از افراد از جمله کارشناسان پزشکی زیادی در این خصوص سوالاتی مطرح کردند. با این وجود این محصول طی روزهای گذشته در بازار چین با استقبال بسیار بالایی همراه بوده و مردم برای خرید آن صف کشیده اند. درواقع به نظر می رسد بسیاری از خریداران دارو، ظاهراً نیازی به تأیید پزشکی و مقامات ندارند و برای خرید این دارو که به سرعت کمیاب شده است، شبها در خارج از داروخانه ها برای خرید دارو صف می کشند.

جالب است بدانید که هر دو مؤسسه تولید کننده این دارو وابسته به نهادهای دولتی هستند. موسسه شانگهای تحت نظارت آکادمی علوم چین (CAC)، یک اندیشکده برتر دولتی است و موسسه ویروس شناسی ووهان نیز توسط CAC اداره می شود و جزء پیشرفته ترین آزمایشگاه های تحقیقاتی ویروس در کشور است.

این اطلاعات دو روز پس از آن منتشر شد كه رئیس جمهور چین "تركیب طب چینی و غربی" در تشخیص و معالجه بیماری ناشی از ویروس کرونا شد. اما با استناد به اطلاعات سازمان جهانی بهداشت هنوز هیچ داروی مؤثری برای جلوگیری یا معالجه ویروس کرونا وجود ندارد.

انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده نیز در حال کار روی واکسنی پیشگیرانه است، اما به گفته کارشناسان، احتمالاً چند ماه طول خواهد کشید تا مرحله اول آزمایشات بالینی آغاز شود و به گفته کارشناسان، بیش از یک سال تا زمان تهیه واکسن صد در صد موثر زمان لازم است.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها