صدور حکم اعدام برای خطرناک‌ترین تروریست مصری و ۳۶ تروریست دیگر

دستگاه قضایی مصر امروز (شنبه) حکم اعدام ۳۷ متهم پرونده مشهور انصار بیت المقدس از جمله هشام عشماوی را صادر کرد.

صدور حکم اعدام برای خطرناک‌ترین تروریست مصری و ۳۶ تروریست دیگر

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دادگاه کیفری قاهره حکم عشماوی و ۲۰۷ متهم در پرونده مشهور به انصار بیت المقدس را اعلام و دوم مارس را تاریخ اعلام حکم قطعی آنها تعیین کرد.

دادستانی کل مصر پیشتر دست داشتن این متهمان در ۵۴ عملیات تروریستی را که مهم‌ترین آنها راه‌اندازی و پیوستن به یک گروه تروریستی با هدف ممانعت از فعالیت نهادهای دولتی، جاسوسی برای سازمان‌های خارجی، تخریب تاسیسات دولتی، قتل عمد وهمراه داشتن اسلحه و مواد منفجره بودند، اثبات کرده بود.

از مهم‌ترین جنایات تروریستی که این گروه در آنها دست داشته انفجار مراکز امنیتی قاهره، دقهلیه و جنوب سیناء، هدف قرار دادن کاروان وزیر کشور پیشین و ترور فرماندهان امنیتی است.

هشام عشماوی، در زمره خطرناک‌ترین تروریست‌های منطقه است که اکتبر ۲۰۱۸ در لیبی بازداشت شد و در مه ۲۰۱۹ تحویل مسؤولان مصری شد، او از آن زمان در دادگاه‌های مختلف به دلیل ده‌ها جرم در حال محاکمه است.

در ژوئن ۲۰۱۹ محاکمه این تروریست خطرناک به اتهام اجرای عملیات تروریستی در دادگاه قضایی از سر گرفته شد.

عشماوی که پیش از آنکه در سال ۲۰۱۲ به یک تروریست خطرناک تبدیل شود، یک افسر در نیروهای ویژه مصر بوده، در جریان درگیری‌ها برای مقابله با گروه‌های تروریستی مستقر در شهر درنه در شرق لیبی توسط ارتش "ملی" این کشور (نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر) بازداشت شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها