دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی رئیس جمهور:

مجلس خدمات ناباروری را تحت پوشش کامل بیمه قرار دهد

دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی رئیس جمهور گفت: از نمایندگان فعلی و دور بعد مجلس می‌خواهیم تا خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش کامل بیمه قرار دهند.

مجلس خدمات ناباروری را تحت پوشش کامل بیمه قرار دهد

امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم پوشش کامل بیمه خدمات ناباروری گفت: خوشبختانه در حال حاضر در حوزه خدمات ناباروری و IVF پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و تنها مشکل ما خدمات بیمه‌ای است.

حمیدیه افزود: سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در بحث باروری و سلول‌های بنیادی حمایت‌های خوبی از مراکز درمانی انجام می‌دهند ولی نبود پوشش بیمه‌ای کامل خدمات مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کرده است. این در حالی است که بیمه بودن خدمات درمان ناباروری جزئی از وظایف بیمه‌ها در کشور است اما متأسفانه شاهد عدم تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها نباید به درمان ناباروری به چشم یک کالای لوکس نگاه کنند، اظهار داشت: درمان این مسئله شبیه عمل‌های زیبایی و یک اقدام لوکس نیست بلکه یک نیاز اساسی است و بسیاری از خانواده‌ها را درگیر کرده است، به همین منظور تحت پوشش بودن آنها از لحاظ اجتماعی و برای حفظ بنیان‌های خانواده در کشور بسیار اهمیت دارد.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی رئیس جمهور تاکید کرد: به همین منظور درخواست ما از بیمه‌ها این است که همکاری‌های لازم برای پوشش بیمه‌ای این خدمات را انجام دهند.

حمیدیه با اشاره بر نمایندگان دور بعدی مجلس شورای اسلامی نیز، تصریح کرد: از نمایندگان مجلس کنونی که در حال بررسی لایحه بودجه هستند و همچنین از نمایندگان دور بعدی مجلس نیز می‌خواهیم تا نسبت به تصویب بیمه کامل خدمات ناباروری اقدام کنند تا کمک بزرگی به خانواده‌ها و زوج‌های جوان کرده باشند.

وی با تاکید بر لزوم ارتقا مراکز درمان خدمات ناباروری در سطح کشور نیز ابراز داشت: تعداد مراکز درمان این مشکل در سطح کشور نسبت به سال‌های گذشته بیش‌تر شده است اما همچنان نیاز داریم تا علاوه بر مراکز ارائه دهنده خدمات اولیه در حوزه بارداری، مراکز پیشرفته نیز در قطب‌های مختلف کشور ایجاد کنیم تا هموطنان برای دسترسی به این خدمات مجبور به مراجعه به تهران نباشند.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروزه یکی از نیازهای اصلی ما ایجاد قطب‌های درمان ناباروری در شهرهای مختلف کشور و از سوی دیگر توسعه مراکز فعلی است. به عنوان مثال مراکز درمان ناباروری در تهران نباید تنها به درمان از طریق روش IVF بپردازند بلکه باید روش‌های جدیدتری نظیر درمان ناباروری به وسیله سلول‌های بنیادی خون قاعدگی را نیز فراگیرند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هنرمند
    0

    سلام حدود ده سال ازدواج کردم رفتم مرگز ناباروی اصفهان بیمه ازاد هست یک بار گاشتم نتیجه نگرفتم. فقط پول می گیرند چر بیمه قول نمی گند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها