عضو شورای شهر تهران:

آیا قالیباف به همه خیریه‌ها 60 میلیاردتومان کمک نقدی می‌کرد؟

عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از نکات مهم در این باره، مربوط به 75هزارمترمربع از املاکی بود که در دوران مدیریت شهری اصولگرایان به خیریه متوسلین امام رضا(ع) داده شده بود.

آیا قالیباف به همه خیریه‌ها 60 میلیاردتومان کمک نقدی می‌کرد؟

مسئله رسیدگی به پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف در دوران مدیریت شهرداری تهران در حالی طی بیش از دو سال گذشته به نقل محافل سیاسی و رسانه‌ای بدل شده که خبرها حاکی از آزادی شهردار پیشین درسایه تهران با تودیع وثیقه سنگین بوده است.

شهربانو امانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران با اشاره به این شائبه‌های مالی در دوران شهرداری اسبق پایتخت اظهار داشت:

یکی از بحث‌هایی که حتی از زمان شورای چهارم در خصوص فسادهای نهادینه شده در شهرداری تهران مطرح بود به مسئله املاک نجومی و ماجرای فعالیت‌های قائم مقام قالیباف در آن برهه برمی‌گردد که همچنان از وضعیت نهایی این پرونده‌ها، سرانجام روشنی در دست نیست.

یکی از مسائلی که افکار عمومی را به خود درگیر کرده و به مطالبه نافرجام مردم بدل شده، رفتارهای دوگانه و اینچنینی قضائی است. رئیس جدید دستگاه قضا در بدو ورود خود به قوه قضائیه به جد عنوان کرد که دست کسانی را که به بیت‌المال دست درازی کرده باشند را از بازو قطع خواهد کرد.

از همین برهه نیز، مردم مداوما شاهد برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد در بخش‌های مختلف خبری بودند و البته به نظر می‌رسد که همین دست رفتارها نیز سبب شد تا افکار عمومی این دادگاه‌ها را صرفا، برخورد با معلول و نه علت، تصور کنند.

درحالی که در کوچکترین ابراز موضع سیاسی و حتی یک گفتگوی رسانه‌ای، مدعی‌العموم به سرعت وارد عمل شده و برای آنچه دفاع از حقوق مردم بیان کرده، اقامه دعوا می‌کند، متاسفانه شاهد این هستیم که در پرونده‌های شهردار اسبق و قائم مقام ایشان، کوچکترین اقدامی از سوی مدعی‌العموم صورت نگرفته است.

باید این سوال را از رئیس قوه قضائیه پرسید که آیا، املاک و مستقلات شهرداری هم جزو اموال عمومی محسوب می‌شود یا خیر؟ اگر می‌شود، چرا حتی یک بار هم پرونده‌ای در این خصوص طرح نشده و به سرانجام نرسیده است؟ اگر چنانچه پاسخ روشنی برای این دست سوالات از سوی افکار عمومی در این فضای یخبندان سیاسی جامعه بیان نشود، شاهد ضربه و آسیب جدی‌تری به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی خواهیم بود.

یکی از نکات مهم در این باره، مربوط به 75هزارمترمربع از املاکی بود که در دوران مدیریت شهری اصولگرایان به خیریه متوسلین امام رضا(ع) داده شده بود. به هر حال، هیئت موسس، هیئت امنا، مدیرعامل و هیئت مدیره این موسسه مشخص بوده و رقمی بالغ بر 60 میلیاردتومان از سوی شهرداری به این مجموعه کمک شده است. سوال اینکه، آیا شهردار اسبق به همه خیریه‌ها چنین رقمی را کمک نقدی می‌کرده است؟

مسئله خیریه امام رضا، زمین باغ برره که متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و مدرسه متعلق به پسر شهردار سابق تهران از جمله مسائلی است که جای سوال خیلی جدی داشته و آقایان باید درخصوص آن روشنگری داشته و پاسخگو باشند. امری که البته این انتقاد را به شهرداران منتخب دوره پنجم تهران وارد می‌کند که چرا، اداره حقوقی شهرداری در این زمینه کم‌توجهی داشته است.

برخی از این املاکی که در اختیار افراد خاص بوده و یا ضوابط و قوانین درخصوص آن رعایت نشده بود، حتی حکم تخلیه نیز گرفته و البته متاسفانه، سرانجام نهایی نداشته است. قطعا اگر این سرانجام روشن می‌شد، شاهد طرح تصویب تحقیق و تفحص‌ها از سوی شورا نبودیم.

جالب اینکه، آقایانی که املاک و مستقلات شهرداری را از بین برده یا آن را با توسل به فساد واگذار کردند به هیچ عنوان تحت پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند اما خبرنگاری که با در دست داشتن اسناد و مدارک مستند و محکم، ماجرایی نظیر املاک نجومی را افشا کرده، درگیر تشکیل پرونده و تبعات آن می‌شود.

منبع: امتداد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • رضا
    0

    فساد اظهر من الشمس است چرا اقدام مقتضی صورت نگرفت تازه متهم اصلی قراره یا رئیس جمهور بشه یا رئیس مجلس.

  • مریم
    0

    خانم شورای شهری اصلاح طلب: لطفا دزدی ها، رانت ها و سوءاستفاده های اصلاح طلب ها رو هم افشاء کنید. این مسئله ی هاشمی و خاندانش و کاخ مرمر مثل اینکه براتون گرون تموم شده ؟ خخخخخخ

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خب فساد اصلاح طلب و اصولگرا نمیشناسه از ناحیه هر کدوم که تخطی صورت بگیرد قابل پیگرد است اما متاسفانه بدلیل نفوذ سنگین اصولگرایان و پایداری ها در مورد این گروه ها تحقیقی انجام نمیشود ، مطمینا اگر از ناحیه اصلاح طلبها فسادی صورت بگیرد در همان لحظه اول مورد پیگیر قرار میگیرند ! پس لطفا مغلطه نکنید .

  • موشک انداز
    0

    وای به حال مردمی که ریاست مجلس ان را افرادی مثل قالیباف معروف به مبتکر حمله گاز انبری به دانشجویان در حمله به کوی دانشگاه در دست داشته باشند

  • ایرانب
    0

    با انکه همه حرفا درست؛ ولی قبلا شنیده بودیم قالیباف پسر نداره... حالا مدرسه مال کدوم پسرشه؟

  • ایرانی بدون حزب
    0

    امان از این اصلاح طلب ها شمابا این همه ادعا دولت ومجلس را تحت عنوان خوتان گرفتین لطفا بفرمایید چکار کردید ؟ بفرمایید مردم در خصوص شما چیه میگن ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام....................

  • عدالت
    0

    شما اصلاح طلبان دم انتخابات از قالیباف ترسیدین با هزاران دوز و کلک می خواهین قالیباف را از میدون به در کنید ....درود بر قالیباف

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      آره دزدها میگن درود بر دزدهای بزرگ!

  • قاسم
    0

    باسلام سرکار محترم شورای شهر تهران من یک سئوال دارم چرا از آن روزی که رفتی توی شورا چیزی نگفتی حالا که می بینی اصلاح طلبان دارند از میدان بیرون می روند به دست پا افتاده مگر بتوانید یک ضربه دیگر به پیکر انقلاب وارد کنید کور خوانده ای دیگر مردم به حرفهای شماها گوش نمی دهند

  • مریم
    0

    جناب آقای علی، ضمن عرض ادب و احترام: هیچ مغلطه ای در کار نیست. بنده مدافع هیچ حزب و جناحی نیستم. فقط ولایت فقیه و رهبر رو قبول دارم. منافع و منابع و بیت المال کشورم هم برام مهمه. من با هردو گروه کار کردم. اصول گراها دزدند ولی اصلاح طلب ها بیشتر. اصول گراها دروغ می گن ولی اصلاح طلب ها بیشتر. اصول گراها هوچی بازی دارند ولی اصلاح طلب ها بیشتر. اصلاح طلب ها وقتی دستشون از قدرت و بالطبع آن ازمنابع کوتاه میشه به شدت فرافکنی و سفسطه می کنند. برای من فرقی نمی کنه که کدوم حزب خطا می کنه. مسئله فعل نه حزب. مسئله دست درازی به بیت الماله نه جناح.

  • بابک
    0

    ای آقا اینها همه فیلمه. دانه درشتها،آقازاده ها،ژنهای پلشت از این قوانین مبرا هستند. این بدبختهای اعدامی ویترین مغازه هستند،گرداننده کسان دیگرند.

  • ناشناس
    0

    اگه قوه قضاییه عزم داره با فساد مبارزه بکنه البته امیدی نیست بصورت ریشه ای مبارزه بشه لذا این مسولیت لازم به افرادی هست که واقعا بی طرف باشن کاری به نام شخصیت نداشته باشن که بدون شک حداقل دراین موقعیت کنونی شدنی نیست ولی میشه خارج از حزبی افراد یکه واقعا دیگه حتی مردم کوچه وبازار هم از اجرای عدالت نا امید شدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها