انتقاد شدید الحن علم‌الهدی از دولت؛

نتیجه گاف مسوولین ما این بود که مرتیکه رذل ما را تحقیر کند

 امام جمعه مشهد گفت: سازمان آزادی‌بخش فلسطین از 40 سال قبل و بیشتر در خط مبارزه با اسرائیل و آمریکا بودند تا مشکلات فلسطینی‌ها را حل کنند، آخر قضیه به معامله قرن کشید.

نتیجه گاف مسوولین ما این بود که مرتیکه رذل ما را تحقیر کند

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد امروز، جمعه 11 بهمن ماه، در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تشکر از حضور مردم در راهپیمایی باشکوه و اقامه عزا برای حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: این هیجان، شور و عشق پرفراز نسبت به ساحت مقدس صدیقه اطهر علیها السلام که امسال مخصوص این شهر نبود، بلکه در همه کشور نشان داده شد، در حقیقت نشانی از قرب ظهور و فرج میوه دلش امام زمان(عج) بوده، انتقام زهرا نزدیک است و دارد فرا می‌رسد.

وی با بیان این‌که دو مورد اعلام نزدیک شدن ظهور امام زمان(عج) بوده که یکی مراسم فاطمیه و دیگری مراسم نیمه شعبان است، عنوان کرد: روایت مسندی نداریم، اما اظهار نظر بسیاری از عزیزان اهل سیر و سلوک است که می‌گویند توسعه این دو مراسم نشان رسیدن وقت ظهور و قرب فرج وجود مقدس مولا بقیه‌الله است. این شور و هیجانی که از شما مردم در عزای صدیقه اطهر نمایش داده شد، بیشتر دل‌ها را در مظلومیت امیر‌المومنین آتش می‌زند. اگر از جمعیت انبوهی که آن روز راه افتاده بود، 10 نفر و شاید کمتر در خانه صدیقه اطهر بودند، هیچ وقت صدای زهرا بین در و دیوار بلند نمی‌شد.

با وجود ارتباط قلبی و فکری با اهل بیت، دشمن از پس ما بر نمی‌آید

علم‌الهدی بیان کرد: تا وقتی که این ارتباط قلبی و فکری ما با اهل بیت پیغمبر(ص) به عنوان یک باور جدی برقرار است، دشمن از پس ما بر نمی‌آید. حوادثی که در هفته گذشته اتفاق افتاد، بیچارگی‌هایی که بر سر آمریکا آمد و هواپیماهایی که یکی پس از دیگری سقوط کردند، ثابت کرد که راه مقابله آمریکا با ما تنها به نیرنگ، فریب، خدعه و توطئه منجر شده و دیگر زور و قدرت ندارد، منتها حواس ما باید جمع باشد که فریب نخوریم.

امام جمعه مشهد افزود: یکی از توطئه‌های آمریکا که متاسفانه در داخل کشور نیز این فریب و توطئه در برخی حتی برخی از مسئولین اثر می‌کند، این است که می‌خواهد ثابت کند بین معیشت و مقاومت دوئیت و قطب‌بندی وجود دارد و می‌خواهد بگوید معیشت با مقاومت نمی‌سازد، اگر دنبال مقاومت در برابر آمریکا هستید، زندگی شما به هم می‌خورد و معیشت‌تان نابود می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از دو سال قبل در آمریکا گروهی به نام گروه اقدام علیه ایران تشکیل شده که رئیس این گروه عنصری کلیدی به نام برایان هوک است که گفت ما سردار قاآنی را هم می‌زنیم، همان‌طور که سردار سلیمانی را زدیم. برایان هوک چندی قبل در همایش و اجلاسی که در قطر برگزار شد، در حاشیه این اجلاس گفت که ما مسئولین ایران و کشور ایران را دعوت به گفت‌وگو و مذاکره می‌کنیم ولی آنها ترجیح می‌دهند فشار اقتصادی و سنگینی تحریم اقتصادی را تحمل کنند، اما مذاکره نکنند، آنها فقر و نداری معیشتی خود را بر مذاکره ترجیح می‌دهند. معنای این حرف دوقطبی معیشت و مقاومت است.

وی اضافه کرد: این توطئه آمریکا است که معیشت با مقاومت نمی‌سازد، اگر مقاومت کنید زندگی شما در خطر قرار می‌گیرد، معیشت شما دچار تنگنا می‌شود و اقتصادتان سقوط می‌کند. آمریکا سعی دارد مساله دو بعدی معیشت و مقاومت و قطب‌بندی بین این دو را به مردم و مسئولان ما بباوراند و متاسفانه برخی عزیزان ما نیز ندانسته این را باور می‌کنند و حتی در حرف‌های خود گاف می‌دهند که دشمن ما را تحقیر کند. می‌گویند ما حاضریم با آمریکا مذاکره کنیم، اگر تحریم‌ها را کنار بگذارید. معنایش این است که معیشت ما با مقاومت ما نمی‌سازد و این همان خواسته آمریکاست. که مقاومت را کنار بگذاریم و مذاکره کنیم.

علم‌الهدی با اشاره به این‌که نتیجه مذاکره برای مردم ما روشن است، تصریح کرد: سه سال در برجام مذاکره کردید، مگر نتیجه‌ای جز فشار بیشتر معیشت برای مردم داشت؟

علم‌الهدی با اشاره به این‌که نتیجه مذاکره برای مردم ما روشن است، تصریح کرد: سه سال در برجام مذاکره کردید، مگر نتیجه‌ای جز فشار بیشتر معیشت برای مردم داشت؟ مشکلات اقتصادی که امروز داریم و فشار معیشتی که مردم ما امروز دارند، سه سال قبل از این‌که در برجام مذاکره کنید، این فشارهای اقتصادی و معیشتی برای مردم ما نبود، مقاومت نکردید. مقام معظم رهبری همان زمان اعلام کردند که این مذاکرات فایده‌ای ندارد، اما برای این‌که نگویید ما راه را برای شما بستیم، مذاکره کنید.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: تجربه کرده و سه سال مذاکره کردید، اقتصاد ما بیشتر سقوط کرد، معیشت ما بیشتر در تنگنا قرار گرفت و تحریم‌های دشمن چندین برابر شد. این مردم عقل، شعور، درک و فهم دارند، می‌فهمند نتیجه سه مذاکره برجامی فشار اقتصادی، فشار معیشتی و تنگناهای زندگی امروزی است. باز هم دم از مذاکره می‌زنید؟ آن وقت آن مرتیکه رذل، رئیس شیطان کبیر، تحقیر کند و بگوید من مذاکره نمی‌خواهم. آدم از برخی مسئولان تعجب می‌کند که با همه درایت خود این‌گونه گاف می‌دهند.

آخر مذاکره در فلسطین، معامله قرن شد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مردم فلسطین آن هم نه مردم فسلطین که بیش از 20 سال است وارد انتفاضه شدند، اما قبل از آن سازمان آزادی‌بخش فلسطین از 30 سال، بلکه 40 سال قبل و بیشتر در خط مبارزه با اسرائیل و آمریکا بودند تا مشکلات فلسطینی‌ها را حل کنند و آوارگان را به خانه برگردانند، نتیجه 40، 50 سال مذاکره آنها این شد، آخرش به اینجا رسیدند که حتی با خود مردم فلسطین در افتادند، چند وقتی از مردم فلسطین فاصله گرفتند و با آرمان فلسطین مقابله کردند که به خیال خود با مذاکره، مشکل فلسطین را حل کنند، آخر قضیه به معامله قرن کشید.

وی افزود: معامله قرن یک فیلم سینمایی است که در سال 1986 هالیوود این فیلم سینمایی را درست کرد و در آمریکا اکران شد. داستانش این است که چند نفر قاچاقچی اسلحه با توطئه و شیادی سلاح‌های خود را می‌فروشند. از دو سال پیش یک یهودی آمریکایی به نام کوشنر که مشاور سیاسی ترامپ است این طرح را مطرح کرد و نام آن فیلم را روی این طرح، به نام طرح معامله قرن گذاشت.

علم‌الهدی ادامه داد: آمریکا، صهیونیست و مرتجعین منطقه در نقش همان چند قاچاقچی اسلحه می‌خواهند سر مردم و فلسطینی‌ها را کلاه بگذارند و با شیادی سلاح خود که شیطنت است را به آنها بفروشند، شاید بتوانند تا آخر این قرن اسرائیل را نگه دارند. اسم این طرح را نیز معامله قرن گذاشتند، برای این‌که لااقل با این معامله شاید بتوانند یک سال اسرائیل را نگه دارند، زیرا ناامید هستند که اسرائیل ادامه حیات داشته باشد. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که شما تا 25 بعد اصلا نیستید. اکنون خود آمریکا و صهیونیست‌ها نیز ناامید هستند که اسرائیل بتواند بماند. اسم طرح را معالمله قرن گذاشتند که شاید بتوانند با اجرای این کلاه‌برداری تا آخر قرن به اسرائیل حیات و زندگی دهند.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: جزو مواد معامله قرن این است که هرچه عرب مسلمان است از سرزمین قدس بیرون بروند و فلسطینی‌ها در کشوری که می‌خواهند درست کنند، زندگی کنند و در قدس نمانند، اختیار بیت‌المقدس را به حکومت صهیونیستی و یهودی بدهند و اینجا را به یهودی‌ها واگذار کنند. فلسطینی‌ها در آن کشور نباید ارتش و نیروی مقاومت دفاعی داشته باشند، حماس و هر گروه فلسطینی باید هرچه سلاح دارد را به کشورهای دیگر تحویل دهند. می‌خواهند کلاه سر فلسطینی‌ها بگذارند. آخر مذاکره این شد. 40، 50 سال مذاکره به اینجا رسید، ما هم برویم مذاکره کنیم؟ هنوز دست برنمی‎دارید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری سال 91 فرمودند راه مقابله، اقتصاد مقاومتی است. در سال 92 دو ماه نگذشته از دولت یازدهم مقام معظم رهبری تمام اعضای دولت، نمایندگان مجلس، شخصیت‌ها و جناح‌های سیاسی و همه را به یک جلسه دعوت کردند، حدود یک ساعت و نیم طرح اقتصاد مقاومتی را توضیح دادند و راهکارها و مولفه‌ها را گفتند، تمام مغزهای اقتصادی کشور در آن مجلس حضور داشتند و همه پذیرفتند که درست است. اکنون 6 سال است که طرح اقتصاد مقاومتی خاک خورده و به جای طرح اقتصاد مقاومتی سه سال مذاکره کردید که نتیجه سه سال مذاکره و برجامتان فشار اقتصادی، ناجوانمردی‌های اروپایی‌ها و شیطنت‌ها، ناپاکی‌ها و خیانت‌های آمریکایی‌ها شد، باز هم بحث مذاکره می‌کنید؟

وی بیان کرد: اگر باورمندی و ایمان مسئولان زیاد شود، این‌گونه نیست که چشم‌شان به دروازه غرب باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • علی فاتح
    0

    شکی نیست که روی هیچ قول آمریکا نباید حساب کرد .ولیکن قبل ازاینکه ترامپ ازبرجام خارج شود چرایک عده درکشور ازاجرایی شدن برجام ناراحت بودند.ترامپ واسرائیل وعربستان میگفتند ومی گویند ایران سرشان کلاه گذاشته .مردک ترامپ 6ماه قبل ازخروج ازبرجام بالا پایین می پرید می گفت آمریکا از برجام سود نمی برد بیشتربنفع ایران است.هی جزوجز می کرد.حالا هم که وزیرخارجه ما راتحریم کرده وهیچ نوع ویزایی نمی دهد .هم دشمن تو سرمان بکوبد هم خودیها چرا؟مملکت قانون اساسی دارد والحمدلله رهبری باخردودوراندیش داریم.هرگونه تذکر وراهنمایی نیاز باشد توسط ایشان صورت میگیرد وواجب الاجراست .نباید هرکس که صاحب تریبون شد بجای آنکه به دشمن بپردازد خودیها رازیرتازیانه بگیرد.اگرنظم نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود .مقام معظم رهبری هرگونه راهنمایی وتذکر ونهیب لازم باشد بطورصریح وروشن میفرمایند ودررابطه باانقلاب و نظام باکسی تعارف ندارند.لطفا ازفرمایشات حضرت آقا همانی راکه می شنوید عمل کنید.نه اینکه تفسیر برای کنید.ایشان درسخنوری بیمانند هستند وفرمایشات هم بزبان فارسی است.چرایک عده هنگام انتخابات بدنبال تفرقه هستند.وبرای بدست اوردن میز همه چیز رازیرپا می گذارند .زندگی بااخلاص حاج قاسم عزیز راسرلوحه قراردهید.ملت قوه تشخیص عالی دارند . این مهم درمراسم وداع باپیکر فرمانده شهید ویارانش به جهان اثبات شد.و به برکت خون آن شهید بزرگواراتحادی عظیم بوجود آمد .درپاسداری ازاین وحدت همه مسئولیم

  • حامدی
    0

    ایا شما که ادعا دارید لباس پیامبر بر تن دارید پیامبر هم به دشمنانش فحش می داد ؟برجام راشما افراطی ها قبل از ترامپ به هم زدید چون بر خلاف پیش بینی تان بود ، شما بودید که بعد از عقد برجام گفتید همه دنیا برای تجارت می توانند به ایران بیایند بجز امریکا ، شما بودید که پس از برجام ماشین های شورلت امریکایی که توسط یک شرکت به کیش وارد شده بود را به امریکا برگرداندید ، شما بودید که از فردای برجام شروع به تحریک وموشک پرانی کر دید

  • محمد بهنام
    0

    اگر این فشار اقتصادی نتیجه برجام و مذاکره است، میشه لطفا بفرمائید فشار اقتصادی سالهای 90 تا92 نتیجه کدام اشتباه بوده است؟

    نظرات شما -
    • من
      0

      اگر داستان قدیمی ناخوش خر خورده رو شنیده باشید متوجه میشید!.... این جماعت یه بهونه همیشه برای بی عرضگیهاشونو بخوربخورهاشون دارند!

  • عقاب تیزپرواز
    0

    آقای علم الهدی چند می گیری دست از سر ملت برداری؟ آقای ابوجمیله تورابخدا دست ازسرملت مظلوم بردار.

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      اگه دست از سر ملت برداره که چیزی گیرش نمیاد عزیز!

  • سانسور نکن
    0

    40 سال داد زدید مرگ بر اسرائیل و آمریکا ! خیلی راحت هم فلسطین رو گرفتند هم همه کار کردند هم شما هیچ غلطی نتونستید بکنید!!!! پس از این به بعد فقط لال شید!

    نظرات شما -
    • حسام
      0

      بچه هات دو تاشون استاد دانشگاه هستند یکی پزشک و دیگری سردفتر اسناد رسمی چه جوریه همشون به همه جا رسیدند چرا بچه های بقیه مردم اینجوری نیستند اینا همش از صدقه سر دشمنی با امریکا و اسراییله منم بودم روزی صد بار گیر میدادم به امریکا و اسراییل

    • کوروش
      0

      درود بر شما حرف دل همه ماروزدید

  • هاشم
    0

    خداوند حفظ کند یاران امام خامنه ای را تا انقلاب حضرت مهدی عجل الله انشاء الله.

  • رضا
    0

    شروع همه مشکلات کشور از بالا رفتن از دیوار سفارت و گروگان گرفتن دیپلمات‌های آمریکایی به مدت 444 روز و پافشاری بر این رفتار در 40 سال گذشته است. در کنار تحریم و جنگ و... عده ایی هم از قبل این وضع به پول های افسانه ایی رسیدند و ما روز به روز فقیر تر و منزوی تر شدیم.

  • محمد
    0

    بعضی ها جوری با بغض و کینه حرف می زنن ک قشنگ معلومه دارن عقده گشایی می کنن علم الهدی افراطیه شما چرا انقدر افراطی صحبت میکنید...باید بگم ما ۴۰ سال مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا گفتیم ۴۰ سال دیگه هم لازم باشه میگم تا ریشه ظلم برداشته بشه چون ب وعده الهی که نابودی کفره ایمان داریم ک قطعا محقق میشه اونم در آینده ای نزدیک

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      خوب لا اقل برای حفظ ظاهر هم که شده آقازاده ها و نوه ها و.... کانادا و آمریکا و لندن نروند تازه کلی هم اونجا ملک و املاک می‌خرند و تا یه سرما می‌خورند می‌روند اونجا واسه مداوا بعد صف اول نماز جمعه داد می‌زنند مرگ بر آمریکا. اخوی اینجا درست گفتی این بغض که داریم مربوط به همین بی عدالتی ها و مصائبی که مبتلا به هستیم.

    • یه ایرانی
      0

      با فحش و نفرین کسی طوریش نشده ...برو یه کم کتاب بخون اینهمه تو خرافات و توهم غرق نشی!!! تمام بدبختیها به خاطر بیسوادی شما مردمه نه سواد از جنس خوندن و نوشتن از جنس تحقیق و درک و زحمت و دانش!!!!!!!!!!!!

    • من
      0

      بغض و کینه مال همون کسانی هست که همش میگن مرگ بر این و مرگ بر اون!!!! دست کم معنای حرف خودت رو بفهم!!! هر چیزی با دانش و تلاش بدست میاد نه با مرگ بر این و اون!!!!!!!!!!!!!!!

  • علی عل
    0

    سلام عزیزان از سلاح عقل و دانش استفاده کنید نه از احساسات . دشمن را بشناسید و دشمنی اش را باور کنید چرا امریکا و اروپا به مردم ایران داروهای مهم و اساسی را نمیدهند ولی لوازم آرایشی را به راختی و ارزان به برای خانمهای ایرانی میدهند؟ چرا میخواهند ما ایرانی ها سلاح برای دفاع نداشته باشیم ؟ هزاران چرا ها....

  • یک شهروند
    0

    کاربه علم الهدی ندارم نظرش محترم....ولی دولت واقعا وعده توخالی دادوهیچکدام عملی نشدمن دانشجوی پایانی دکتراهستم ولی خداشاهده بیکارم حتی تهران نظافت منزل هم رفتم برای خرج زندگیم وبه دولت اعتمادکردیم ولی نشد

  • موشک انداز
    0

    فقط با مرگ افرادی چون علم الهداست به امید خدا مردم کشور عزیزمون ایران روی ارامش را خواهد دید

  • آراد
    0

    ما به دنيا آمديم تا يك عده مفت بخورند و كيف كنند و فقط شعار بدهند ايران بايد با كل دنيا قطع رابطه باشد چرا چون ماندن بعضي ها در همين نوع تفكر است يك ايده مي خواهد بدون توجه به افكار عمومي عقايد بي منطق خودش را به كرسي بنشاند مردم گفتند آزادي آين بود تعريف آزادي گفتند استقلال يعني با دنيا قطع رابطه كردن كه البته فقط نه غربي شر ق كمونيست حلال شد قرار بود اول كربلا را فتح كنيم بعد به قدس برسيم آخرش چي شد باز همون حرفها و تبليغات حكومتي طي اين چند دهه همه چيزمان بر باد رفت بسه ديگه حرف مفت

  • عدالت
    0

    درود بر علم الهدی

  • ..........
    0

    زنده باتد مرد شجاع ایران خار چشم داعش ومنافقان

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      خارچشم داعش؟ خارچشم منافقین؟ وات؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها