افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط هنرمند ایرانی در هلند

سفارت ایران در هلند، با برگزاری نمایشگاهی با عنوان «شوق حروف»، آثار فاخری از هنرمند ایرانی سید حسین فدایی را در معرض دید علاقمندان هنر در هلند قرار داد.

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط هنرمند ایرانی در هلند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، در این نمایشگاه ۲۴ اثر نقاشی‌خط از این هنرمند مقیم اهواز به نمایش گذاشته شده است. کارگاه عملی خوشنویسی فارسی نیز همزمان با نمایشگاه برپا شده است تا بازدیدکنندگان با جلوه های زیباشناختی خط فارسی و ظرایف خوشنویسی ببشتر آشنا شوند.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه که امشب در "خانه ایرانیان" لاهه با حضور حالق این آثار، تعدادی از سفرا و دیپلمات های خارجی و علاقمندان ایرانی و هلندی برگزار شد، علیرضا کاظمی ابدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند هدف از برگزاری نمایشگاه را ایجاد فرصتی برای گفتگوی فرهنگی میان ملت ها و استفاده از ابزار فرهنگ برای شکستن کلیشه ها و قالب های برساخته ذهنی و غیرواقعی اعلام کرد. وی ادامه داد که پیام این نمایشگاه نشان دادن جایگاه هنر در نزد مردم ایران است. کاظمی ابدی همچنین اضافه کرد که این امر نیاز به اثبات ندارد، کما این که دیدیم چگونه وقتی دشمنان می‌خواستند ایران را تهدید کنند، گفتند که به اماکن فرهنگ ایران حمله خواهند کرد.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی با هنرنمایی آرزو رضوانی و فرید شیخ بهایی نیز زینت بخش بخش پایانی برنامه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بود.

این نمایشگاه به مدت چهار روز پذیرای بازدید عموم هنر دوستان مقیم هلند خواهد بود و پس از آن به شهر ماستریخت هلند و مونیخ در آلمان منتقل خواهد شد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها