از ماه آینده قرعه ممنوعه به شطرنج باز می‌گردد/ با خادم‌الشریعه و فیروزجا به نقطه مشترکی نرسیدیم

مهرداد پهلوان زاده اعلام کرد فدراسیون شطرنج ایران با سارا خادم الشریعه و علیرضا فیروزجا درباره بازگشت آنها به تیم ملی به نقطه مشترکی نرسیده است.

از ماه آینده قرعه ممنوعه به شطرنج باز می‌گردد/ با خادم‌الشریعه و فیروزجا به نقطه مشترکی نرسیدیم

مهرداد پهلوان زاده درباره نبود جایزه نقدی در مسابقات قهرمانی کشور گفت: به صورت سنتی قهرمانی کشور ایران جایزه نقدی ندارد اما در عوض این جوایز به صورت اعزام به مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا و عضویت در تیم ملی است که همین موارد به گونه ای جایزه محسوب می شود.

او در باره حواشی اخیر پیش آمده در شطرنج ایران گفت: بعد از چندین سال شطرنج ایران توانست به حد بالایی برسد. باتوجه به شرایطی که به وجود آمد و همچنین قوانینی مانند اینکه شورای برون مرزی اعلام کرد که در مسابقاتی که رژیم صهیونیستی حضور دارد نباید شطرنج بازان ایرانی در آن شرکت کنند باعث شد وضعیت قهرمانان ما در حالتی نامشخص قرار بگیرد. شطرنج بازان آینده خود را مبهم می دیدند اما با ابتکاری که علی‌نژاد ارائه کرد و پیگیری هایی انجام شد توانستیم مشکلات را برطرف کنیم . فکر کنم که در ماه آینده بتوانیم قرعه ممنوعه را به شطرنج برگردانیم تا مشکلات حل شود.

پهلوان زاده که با برنامه رکورد در شبکه سه صحبت می‌کرد، درباره صحبت فدراسیون شطرنج ایران با سارا خادم الشریعه و علیرضا فیروزجا در خصوص بازگشت آنها به تیم ملی ایران گفت: فدراسیون شطرنج ایران با این بازیکنان به نقطه مشترکی نرسیده است اما تلاش های خود را ادامه می دهد.

او در پاسخ به اینکه آیا علیرضا فیروزجا جواب تلفن فدراسیون شطرنج ایران را می دهد؟ پاسخ داد: علیرضا فیروزجا تلفن شخصی ندارد اما پدر او گاهی جواب فدراسیون را می دهد!

پهلوان زاده تاکید کرد: نمی توان گفت که فیروزجا به طور قطع از تیم ملی ایران جدا شده است زیرا هنوز اتفاقی رخ نداده است. شاهدیم که بسیاری از بازیکنان مجبور می شوند با پرچم کمیته بین المللی المپیک بازی کنند و فیروزجا هنوز زیر پرچم کشور دیگر بازی نکرده است. امیدواریم که این شطرنج باز به تیم ملی برگردد و نباید پیش از اینکه اتفاقی بیفتد با دست خودمان شطرنجبازانمان را طرد کنیم.

به گزارش ایسنا، قرعه ممنوعه یک ویژگی در مسابقات شطرنج است برای عدم رویارویی شطرنج‌بازان یک کشور با نمایندگان یک کشور دیگر اما با توجه به اینکه در قانون فدراسیون جهانی نوشته نشده، برخی از برگزار کننده‌ها آن را می‌پذیرند و برخی دیگر هم قبول نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها