چرا مردم با نرم‌افزارهای آموزش زبان فارسی آشنا نیستند؟

مدیر تولید محتوای الکترونیک بنیاد سعدی از علت ناآشنایی فارسی‌آموزان، علاقه‌مندان به زبان فارسی و اغلب فارسی‌زبانان با نرم‌افزارهای تولیدشده برای آموزش زبان فارسی می‌گوید.

چرا مردم با نرم‌افزارهای آموزش زبان فارسی آشنا نیستند؟

احسان طوفانی‌نژاد مدیر تولید محتوای الکترونیک بنیاد سعدی در حاشیه ششمین «گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان» درباره علت ناآشنایی فارسی‌آموزان، علاقه‌مندان به زبان فارسی و اغلب فارسی‌زبانان با نرم‌افزارهای تولیدشده برای آموزش زبان فارسی که چند سالی‌ است توسط بنیاد سعدی مطرح می‌شوند اظهار کرد: این انتقاد وارد است و دلیلش هم این است که بنیاد سعدی حدود هفت سال است که فعالیتش را شروع کرده و آموزش مجازی هم حدود دو، سه سال است که در بنیاد راه افتاده است. نرم‌افزارهایی که در حال معرفی آن‌ها هستیم، هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده‌اند.

او افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ امکان آماده استفاده است و در سه ماه گذشه شروع به استفاده از آن‌ها کردیم که تا قبل از این اصلا ارائه نشده بود. به طور کلی حالا ۱۹ امکان ما آماده شده و ۱۲ تا از آن‌ها قابل بهره‌برداری است که تبلیغات‌شان را شروع کرده‌ایم؛ وب‌سایت، دفترچه و کلیپی برای آن‌ها مهیا شده و با حضورمان در رخدادهای مرتبط با یادگیری الکترونیک مثل همایش یادگیری الکترونیک که در اسفندماه برگزار می‌شود قرار است این نرم‌افزارها را معرفی کنیم. علاوه بر این در این همایش اولین‌بار است که شش تا از مهم‌ترین نرم‌افزارهای‌مان را به افرادی که با فارسی‌آموزان ارتباط دارند معرفی می‌کنیم. همچنین در مدارس تابستانه و زمستانه‌ای که برگزار می‌کنیم بخشی به معرفی و آموزش مجازی اختصاص دارد که فارسی‌آموزان چطور می‌توانند از آن استفاده کنند. کار دیگر این است که در شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی مثل لینکدین، اینستاگرام و توییتر در حال تولید محتوا و پخش آن هستیم تا کسی برای آشنایی با آن‌ها و استفاده نیاز نداشته باشد در ایران باشد.

مدیر تولید محتوای الکترونیک بنیاد سعدی همچنین با بیان این‌که آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان یک تخصص است که با آموزش زبان فارسی به خود فارسی‌زبانان متفاوت است درباره قرابت نرم‌افزارهای آموزش زبان فارسی با زبان فعلی فارسی‌زبانان اظهار کرد: ما در تیم آموزش مجازی از متخصصان آزفا (آموزش زبان فارسی) که با رویکرد آموزش به غیرفارسی‌زبانان هستند استفاده می‌کنیم و دقیقا این رویکرد بر زبان محاوره‌ای تمرکز دارد که همانند آن‌چه امروزه مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، است. این تیم متخصص شامل متخصصان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، زبان‌شناس، تکنولوژیست آموزشی، مهندس کامپیوتر و گرافیست در کنار هم است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها