از کجا بفهمیم پرواز کنسل شده است؟

بعد از خرید بلیط هواپیما، مواجه شدن با کنسلی پرواز یکی از اتفاق‌هایی است به طور مداوم در تعداد زیادی از پرواز‌ها اتفاق می‌افتد.

از کجا بفهمیم پرواز کنسل شده است؟

بعد از خرید بلیط هواپیما، مواجه شدن با کنسلی پرواز یکی از اتفاق‌هایی است به طور مداوم در تعداد زیادی از پرواز ها اتفاق می‌افتد و البته باید گفت که قابل پیش‌بینی هم نیست. اما برای حل این مشکل و مدیریت آن باید ترفندهایی که به شما هشدار می‌دهد یک پرواز امکان لغو شدن را دارد از گذشته بدانید تا اگر با آن علائم مواجه شدید تشخیص دهید که این پرواز قابل لغو شدن است و ممکن است کنسل شود.

از پرواز قبلی که در مسیر مقصد شما انجام شده اطلاعات به دست آورید

بعد از خرید بسیاری از پروازها هستند که قبل از پرواز شما و در مسیر مورد نظر شما انجام می‌شوند. شما با کمی تلاش می‌توانید دریابید که چه اتفاقی در پرواز قبلی انجام شده. مثلا اگر با مشکل آب و هوایی روبرو شده و به سختی به مسیر رسیده است، تشخیص اینکه پرواز شما هم به دلیل این مشکل کنسل شود بسیار راحت است. با کسب اطلاعات در مورد فرودگاه مبدا، فرودگاه مقصد و آب و هوای مسیر موردنظرتان، به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که آیا پرواز شما انجام می‌گیرید و یا اینکه کنسل می‌شود. اگر پرواز قبلی شما کنسل شده است، احتمال اینکه پرواز شما هم کنسل شود زیاد است. البته تشخیص این امر در زمانی که پرواز شما اولین پرواز آن روز است سخت است. چرا که قبل از شما ممکن است پرواز دیگری وجود نداشته باشد. البته در این نوع مواقع هم با اطلاع از پرواز شب قبلی تا حدودی می‌توانید باخبر شوید که آیا پروازتان انجام می‌شود یا خیر.

از کجا بفهمیم پرواز کنسل شده

برای یک ایرلاین پر شدن صندلی‌ها بسیار مهم است

این یک اصل بسیار ساده است که یک ایرلاین دلش نمی‌خواهد ضرر کند و صندلی‌های خود را خالی به پرواز درآورد. با اتکا به این مسئله، هنگام خرید بلیط هواپیما، حتما چک کنید که آیا تعداد مسافران به اندازه پر شدن آن هواپیما است و هواپیما چند صندلی خالی دارد. چراکه اگر این صندلی‌ها خالی باشد بی‌شک پروازتان کنسل خواهد شد و به پرواز بعدی انتقال داده می‌شوید. این مسئله حتی اگر بلیط ارزان هواپیما را نیز خریده باشید برای ایرلاین‌ها مهم است چرا که باید اکثر صندلی‌هایشان پر شود.

شرکت‌های هواپیمایی خوشنام کاملا مشخص هستند

اگر بلیط ارزان هواپیما خریداری کرده‌اید شاید ایرلاینتان چندان متعهد نباشد. یکی دیگر از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید بکنید این است که کمی درباره سابقه شرکت‌های هواپیمایی اطلاعات کسب کنید. بعضی از این شرکت‌ها به طور کلی عادت زیادی به کنسل کردن پروازها به دلایل مختلف دارند پس حتما لیست کنسلی شرکت‌های مختلف در یک ماه اخیر را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام‌یک از ایرلاین‌ها در این مدت کنسلی زیادی داشتند. پیدا کردن این لیست کار سختی نیست و با رفتن به سایت ( ) می‌توانید این کار را انجام دهید.

مسیر هوایی پر ریسک، احتمال کنسلی را بالا می‌برد

به یاد داشته باشید که اگر مقصدتان جایی است که به طور مدام پرواز به آنجا لغو می‌شود، پس کنسل شدن پرواز شما هم چیز عجیبی نیست. برخی از مسیرهایی هوایی به دلایل آب و هوایی مختلف مکررا دچار کنسلی پرواز می‌شوند. اگر این مشکل در پرواز شما هم وجود دارد می‌توانید با قطار، اتوبوس یا ماشین به آنجا سفر کنید.

آب و هوای مقصدتان را چک کنید

از کجا بفهمیم پرواز کنسل شده

بعد از خرید بلیط هواپیما حتما قبل از پرواز به بررسی و چک کردن آب و هوای مقصدتان بپردازید. این مسئله انقدر پیش با افتاده است که ممکن است یادتان برود اما به خاطر داشته باشید بدی آب و هوا در مقصد یکی از اصلی‌ترین دلایل لغو پرواز است.

به ایرلاین‌های دیگر سری بزنید

گاهی اوقات سفر به مقصد مورد نظر شما از طرف چندین ایرلاین ارائه می‌شود و به آن مقصد چندین پرواز انجام می‌شود. اما مسئله‌ای که هست این است که بسیاری از این پروازها لغو می‌شوند. اگر این رویداد رخ داد مطمئن باشید که پرواز شما هم به آن مقصد کنسل خواهد شد. پس قبل از پرواز وضعیت دیگر ایرلاین‌هایی که به مقصد شما پرواز می‌کنند را حتما چک کنید.

هواپیمای مورد نظرتان هنوز به مبدا نرسیده است

گاهی اوقات به دلایل مختلف یا طولانی بودن مسیر یا تاخیرها در پرواز قبلی، هواپیمایی که شما می‌خواهید با آن به پرواز کنید در ساعت معین به فرودگاه نمی‌رسد.

برای اطلاع از این مسئله توصیه می‌شود اپلیکیشن شرکت هواپیمایی مورد نظر خود را که از آنجا خرید بلیط هواپیما را انجام دادید نصب کنید. با نصب آن برنامه می‌توانید اطلاعات لازم در مورد رسیدن هواپیما به فرودگاه و اینکه اصلا در چه مسیری قرار دارد و به کجا می‌رود و در چه ساعتی می‌رسد. اگر هواپیمای شما دچار مشکلی شده باشد و یا تاخیر داشته باشد از اپلیکیشن متوجه خواهید شد که آیا سفر بعدی که شما هستید انجام می‌شود یا خیر.

خروج خدمه از هواپیما، قطعی‌ترین هشدار برای کنسلی پرواز

در واقع شما در سالن انتظار که هستید خدمه‌های زیادی را می‌بینید. در این مسیر اگر متوجه شدید که خدمه هواپیمای مورد نظر شما در حال خارج شدن از هواپیما هستند و چمدان به دست می‌آیند، مطمئن باشید که پرواز مورد نظر شما کنسل شده است و باید قید آن پرواز را بزنید. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا می‌توانید خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید و مراتب کنسلی آن را پیگیری کنید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها