ژاپن چگونه ژاپن شد؟

مدرسه‌های ژاپن سرایدار ندارند! در ژاپن دانش‌آموزان تا ۱۰ سالگی امتحان ندارند. آن‌ها تا این زمان یاد می‌گیرند که چگونه زندگی کنند. یاد می‌گیرند از حیوانات مراقبت کنند، به دیگران احترام بگذارند و طبیعت را درک کنند.

ژاپن چگونه ژاپن شد؟

مدرسه‌های ژاپن سرایدار ندارند! در ژاپن دانش آموزان تا ۱۰ سالگی امتحان ندارند. آن‌ها تا این زمان یاد می‌گیرند که چگونه زندگی کنند. یاد می‌گیرند از حیوانات مراقبت کنند، به دیگران احترام بگذارند و طبیعت را درک کنند. آن‌ها در طول این مدت ارزش‌هایی چون خودکنترلی، مسئولیت و عدالت را می‌آموزند.

در مدارس ژاپن به عنوان بخشی از آموزش به بچه‌ها یاد می‌دهند که محیط اطرافشان را تمیز نگه دارند. این ذهنیت به بچه‌ها احترام و مسئولیت‌پذیری را می‌آموزد. به گفته یکی از آموزگاران ژاپنی، مدرسه فقط آموزش کتاب‌ها نیست، مدرسه آموزش عضو جامعه بودن و مسئولیت پذیری به عنوان یک عضو جامعه می‌باشد. هدف مدارس عمومی آموزش تمام جنبه‌های زندگی است نه تنها آموزش کتاب.

آن‌ها زندگی کردن را یاد می‌گیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند که در آینده کسی به نظافت آن‌ها نمی‌پردازد و تنها خودشان باید این کار را انجام دهند. آن‌ها نظافت را یک وظیفه همگانی می‌دانند. همچنین در ساعت نظافت می‌توانند با دوستان خود گفتگو و معاشرت داشته باشند؛ بنابراین یک وظیفه خسته کننده به شمار نمی‌رود.

منبع: برترین‌ها

24

حجم ویدیو: 3.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:18 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • مرتضی بهرامی
    0

    به نام خداوند جان و خرد دارن کمی شبیه مدارس ایران میشن ، از مدارس ایران الگو برداری کردن . باور کنید

  • متین
    0

    مسئولینشون دزدی نکردن و واقعا خودشونو مسئول میدونن .برای خراب کاریشون دنبال بهانه نگشتن و اونو قبول کردن ..در کل اونا با اینکه مسلمان نیستن ولی کارهاشون و اعمالشون به یه مسلمان واقعی میخوره تا ماها

  • هادی
    0

    از وجود نحث این دروغ های مال مردم خور همه از کوچیک تا بزرگ تو کشورمون همه دزد شدن همه فحاش و ظالم شدن ،، تو ایران دزدی،دروغ،فحشا،جنایت،نیرنگ،ظلم،فساد،کلاهبرداری و هرچیزی که ما را از انسانیت دور میکند میدهند به مردم آموزش میدهند، فقط همه یکی شدن پول از ملت چپو کنن، اگه یک هزارم این ژلپنی ها وجدان داشتیم خیلی وضعمون از الان بهتر بود. از بس دزدی از مردم کردن اصلا کسی به فردای خودش امید نداره. مسلمان واقعی و اسلام واقعی توی تمام کشورهای غیر مسلمان دنیا هست و اجرا میشه، بر عکس اونا هرچی فساد و هر چیزی که خدا فرموده انجام بدد ما برعکسش انجام میدیم و آنچه که خدا فرمونده انجام ندهید داریم انجام میدیم. خارجیا هم این دنیا دار هم آخرت، خودمون نه این دنیا داریم نه آخرت. تمام راه پیشرفت یه ملت قطع کردن دست دزدان مسول هست. تا روز قیامت هم بشینید این کشور خودمون درست شدنی نیست،و هیچ وقت ایران رو با ژاپن مقایسه نکنید، اونا سالمترین و با نظم ترین جامعه توی دنیا رو دارن،با ایرانیهایی که شب روز پی دزدی هستن یکی هستن؟؟؟ اصلا و اصلا. کشوری که پیرفت نداره آموزش پرورش و نظام درمانی ضعیف داره که تو ایران دقیقا همینجوره، تا این دوتا ریششون درست نشه هیچی نداریم.

  • ناشناس
    0

    به این نکته هم اشاره کنید اگه مسولی اختلاس انجام بده با شدیدترین مجازاتها روبرو میشه

  • مردم
    0

    ما کجا ژاپن کجا،عمرا مثل ما پیشرفته نیستند،مهم تر از همه ما میرویم بهشت اونا میرن جهنم،بله چی خیال کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها