اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: خوشبختانه برای بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌های سیل‌زده، مبلغی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد.

اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده

مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور درباره اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: از ابتدای سال تا‌کنون سیلاب‌های مهیبی را در کشور تجربه کردیم؛ ابتدای امسال ۲۴ استان درگیر سیل بودند و این اولین بار بود که همزمان این تعداد استان در کشور درگیر سیل شدند.

جمالی‌نژاد افزود: با تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی در وزارت کشور و حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله بنیاد مسکن، وزارت راه، وزارت بهداشت و وزارت نیرو در این قرارگاه، موجب شد تا اقدامات لازم برای بهبود شرایط استان‌های سیل‌زده به سرعت انجام شود.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه به‌منظور بازسازی زیرساخت‌های شهری و روستایی در استان‌های سیل‌زده، مبلغی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد و خوشبختانه این مبلغ تا حدی به جبران خسارت‌های ناشی از سیل در شهر‌های بزرگ و روستا‌ها کمک کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: استان‌هایی هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان متاسفانه در چند ماه اخیر دگیر سیل شدند، به همین منظور برای کنترل و بازسازی خسارات ناشی از سیل، جلسات بسیاری در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد؛ در این جلسات تمام مسئولان کشوری اعم از رئیس جمهور و وزرای دولت حضور داشتند، خوشبختانه همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بسیار خوب بود و همچنین در کنار تلخی حادثه، شیرینی همدلی و همراهی مردم را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مبلغی را برای ترمیم خسارت‌های ناشی از سیل در نظر گرفته است، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال آماده سازی ماشین آلات و تجهیزاتی برای انتقال و کمک‌رسانی به مناطق سیل زده است.

معاون عمرانی وزیر کشور در پایان تأکید کرد: مبالغی که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به وزارت کشور برای بازسازی مناطق سیل‌زده تخصیص داده می‌شود از منابع داخلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده و با مبالغی که آقای رئیس جمهور برای ترمیم خسارت‌های ناشی از سیل تخصیص می‌دهند، متفاوت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها