تورم در هرمزگان رکورد شکست + جدول استانها

جزئیات نرخ تورم در استانهای مختلف نشان می دهد که تورم نقطه به نقطه در هرمزگان با بیش از 31 درصد، از دیگر استانها بالاتر بوده است.

تورم در هرمزگان رکورد شکست + جدول استانها

براساس جدول مقایسه ای که رسما در استانها اعلام شده است، استان کردستان کمترین نرخ تورم را تجربه کرده که البته با 20درصد، همچنان بالاست.

در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (100=١٣٩٥) به ١٩٥,٤ رسید که نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش نشان می‌­دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٣ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (20.9 درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٤٦.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ فارس (٣٤.٢ درصد) است.

در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (100=١٣٩٥) عدد 201.1 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ١.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ١.٦ درصد کاهش می‌­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی 27 درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢١.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٢.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (51 درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ زنجان (٣٧.٦ درصد) است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سپیده
    0

    لعنت به این دولت به این ملت. توان خریدن یک کیلو گوشت ماهابه دلمون مونده. دوکیلو میوه میگیری میشه پنجاه تومان.....

  • کاربر ناشناس
    0

    چون دردفاع از حقشان هیچ حرکتی انجام نمی دهند حقشان است تو همه استانها مردم داد گرانی تورم آزادی زدند غیر از هرمزگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها