جامعه شناس 39 ساله،رئیس جمهور بعدی آمریکاست؟

دلال پشت پرده معامله قرن کیست؟ / داماد یهودی ترامپ، رفیق نتانیاهو و شریک بن سلمان

رونمایی از طرح هشتاد صفحه ای معامله قرن، درحالی به نام دونالد ترامپ ثبت شده که عامل اصلی این دلالی، کسی به جز داماد یهودی رئیس جمهور آمریکا نیست: جَرِد کوری کوشنر!

دلال پشت پرده معامله قرن کیست؟ / داماد یهودی ترامپ، رفیق نتانیاهو و شریک بن سلمان

داماد 39 ساله ترامپ، بازرگان، سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات و ناشر آمریکایی و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همچنین همسر دختر او ایوانکا ترامپ است. گفته شده کوشنر مورد اعتمادترین مشاور ترامپ است و به پدرزنش «وفاداری تزلزل‌ناپذیری» دارد.

کوشنر مالک اصلی هلدینگ و توسعه املاک کوشنر پراپرتیز و شرکت انتشار روزنامه نیویورک آبزرور است. او پسر ساختمان‌ساز آمریکایی چارلز کوشنر است. او از مشاورین ارشد کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود. او بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶، دست‌کم ۷ میلیارد دلار در املاک نیویورک سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۰۷، او در ۲۶ سالگی گران‌قیمت‌ترین خرید مالکیت یک ساختمان را در تاریخ آمریکا انجام داد.

او دارای لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه هاروارد و جی دی و ام بی ای از دانشگاه نیویورک است و ترامپ در ژانویه ۲۰۱۷ کوشنر را به عنوان مشاور ارشد کاخ سفید معرفی کرد. در همین راستا، رئیس جمهور آمریکا مسئولیت مذاکره برای صلح در منازعه فلسطین-اسراییل و نیز مذاکره برای معامله با کشورهای خارجی را به کوشنر سپرد. در مارس ۲۰۱۷، مسئولیت دفتر تازه تأسیس نوآوری آمریکا نیز به کوشنر واگذار شد. او در این مسئولیت به روز کردن تشکیلات اداری آمریکا را برعهده دارد.

جرد کوشنر روز دوشنبه ۳ آوریل ۲۰۱۷ به دعوت جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ایالات متحده به عراق سفر کرد. هدف از این سفر ابراز حمایت و تعهد دولت آمریکا نسبت به عراق و پرسنل آمریکایی مستقر در عراق می‌باشد. در جریان این سفرها، او با برخی رهبران عرب نزدیکی بسیاری پیدا کرد که از جمله آنها می شود به محمد بن سلمان اشاره کرد.

در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷ جرد کوشنر به عنوان نماینده کاخ سفید باهدف تجدید مذاکرات صلح به خاورمیانه سفر کرد. او در این سفر با بنیامین نتایناهو در اورشلیم و با محمود عباس در رام‌الله به‌طور جداگانه ملاقات و مذاکره کرد. در این ملاقات‌ها جیسون گرینبلات نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر تازه آمریکا در اسرائیل نیز حضور داشتند. کاخ سفید با صدور اطلاعیه‌ای این مذاکرات را سازنده خواند. مذاکراتی که به نظر می رسد سنگ بنای اولیه معامله قرن را گذاشت. نبیل ابو ردینه، سخنگوی نهاد ریاست حکومت خودگردان فلسطین گفت، در ملاقات جرد کوشنر با محمود عباس، «تمامی مسائل عمده‌ای که قلب نزاع اسرائیلی- فلسطینی هستند، مطرح شده است.»

کوشنر که حالا نتیجه معامله اش، یک افتضاح سیاسی توصیف شده، آینده سیاسی خود را در خطر می بیند اما به پشتوانه روابط خانوادگی که مولفه ای مهم در سیاست آمریکاست، بدش نمی آید تا بعد از ترامپ به پشتوانه حمایت لابی اسرائیلی، رئیس جمهور آمریکا شود.

کوشنر در یک مراسم یهودی در ۲۵ اکتبر ۲۰۰۹ با ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ بیزنس‌من که بعداً رئیس‌جمهور آمریکا شد، ازدواج کرد. این زوج ارتدکس مدرن نامیده می شوند. کوشنر و ایوانکا سه فرزند دارند: آرابلا روز، جوزف فردریک، و تیودور جیمز و نقش آنها در پشت پرده سیاست های آمریکا برکسی پوشیده نیست.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    سگهای ولگردامریکا کم بودنندتوله هایشان هم پشت سرشان واق واق سگها درامریکا بروید گم شوید

  • محمود
    0

    منطقی نیست که این پیمان بین آمریکاواسراییل به خاطر یک شخص به این شکل منعقدشود چون معامله قرن یک پیمان بلندمدتی است که سالها هزینه وفکربه دنبال آن قرار دارد.

  • محمد
    0

    این آقا بهتره یکم حواسش به لباس پوشدین زنش باشه آبروشون نره

  • مرتضی بهرامی
    0

    به نام خداوند جان و خرد چه به هم میان مبارکشون باشه . هر دوتاشون قشنگو خوشتیپ اند. به پای هم پیر بشن . همینو میخواستم بگم . عقلم تا همین قد میداد . ان شا الله همه زوج های جوان خوشبخت شن .

  • فرزاد
    0

    ترامپ وکوشنر وپمپئو ونتانیاهوومارک اسپر باید حذف شوندتا اسرائیل نابودوشاید منطقه اندکی روی آرامش بگیرد.

  • محمد
    0

    تا وقتی ک ما مسلمونا تو خواب ناز بسر میبریم و بجای اینکه گوشمون ب دهن رهبرای خودمون باشه دنبال اینیم ک ببینیم اون طرفی ها چی میگن چون اونها ک همیشن راست میگن !!! ی عده صهیونیست خیلی نرم و آروم تمام برنامه ها و اهدافشون در راستای نظم نوین جهانی پیش میبرن البته ک در نهایت در برابر اراده خدا هیچ کاره ان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟